Re: Xerrada "Sobirania Tecnològica"

A mi fa un parell de mesos un conegut em va passar una feineta per fer
classes d'"excel" en una empresa (una industria de distribució de
begudes)... No és el meu negociat (faig webs), però ell a l'últim moment
no li anava bé, i li vaig fer el favor...

Abans d'anar-hi ja els vaig comentar a la gent de l'empresa de fer les
classes amb el libreoffice... Ni cas...

Quan vaig arribar, mentre començàvem amb excel, els vaig fer descarregar
el libreoffice... I quan el van obrir i van veure que era "igual", ja va
estar fet: a partir de la segona sessió no hem tornat a veure l'excel ni
en pintura ;-)

Pd.: a part de ser "igual", vaig usar alguns arguments com el tema de
les llicències i del risc a multa ("si tenim llicències"; "per quants
ordinadors"; "ah, per un..."":-D"), i l'explicació dle ridícul que es
pagar per una sol·lució que et fa estar en la il·legalitat en tots els
equips menys un, i que, a sobre, et fa usart programari de fa uns quants
anys (no recordo ja si l'excel era de W XP o Vista, mentre que la
sol·lució lliure és legal, sense cost, i actualitzada...

Pd.: un altre exemple, a l'ajuntament de Granollers, a on feia el
manteniment de la web... Em vaig quedar a quadres quan vaig veure que un
dels responsables d'informàtica usava el WXP en el seu equip... I no era
l'únic... La major part dels altres tècnics tenien versions diverses de
windows als seus equips... L'explicació és que com que donaven suport a
equips windows, havien de poder reproduir incidències, etc. En resum, la
situació era la següent: una administració (morosa, com les altres, que
pot pagar tranquil·lament a 150 dies, quan la llei marca 30, em penso)
que te un parc d'equips informàtics amb versions diverses de windows,
que han costat una pasta, que pel fet de ser diverses dificulten el seu
manteniment, que usen progrmari molt desactualitzat. l'Alternativa: usar
soft lliure, amb versions actualitzades de programari, sense costos de
llicencia, amb una versió lleugera per equips vells i una de "normal"
per equips més potents, uniforme (podria ser uan debian amb dos entorns
d'escriptori, per exemple). Quan vam estar comentant aquest tema i ells
em van començar a posar pegues els vaig citar el cas de l'Ajuntament de
Munich (si ells ho fan, serà que Granollers no pot? és la seva gestió
més copmplexa? O és cosa de voluntat política i tècnica?), va i em
responen que l'Aj. de Munich havia tirat enrera i tornaven a Windows...
Això al gener d'aquest any, i m'ho deien professionals del tema,
tècnics... Jo em vaig quedar a quadres i el primer que vaig fer va ser
fer una cerca (com se m'havia passat aquesta notícia? No estan els de
barrapunto al loro?)... Total, que el que realment hi havia publicat és
un estudi, patrocinat per Microsoft, dient que lo del linux havia sigut
més car que si haguessin continuat amb windows, a Munich... cosa que la
gent de Munich va desmentir de seguit, demanant les dades en que s'havia
basat l'estudi, que em penso que no van ser facilitades ;-) :-p Aquesta
és la "desinformació" que circula, també, en els àmbits tècnics de
l'administració...

Salut, que m'enrollo massa!!!

Joan

Al 06/03/13 22:18, En/na Ernest Adrogué ha escrit: