Re: reiserfs i altres

Bona nit,

Marc Olive <marc.olive <at> blauadvisors.com> writes:

> Jo fa temps (mitja dotzena d'anys) vaig estar utilitzant ReiserFS, però
> sorprenentment em vaig trobar que _perdia_ fitxers, tot i que suposadament el
> journaling (com en podem dir en català?) ho hauria d'evitar. Després que em
> pasés 3 o 4 cops vaig dir prou i vaig tornar a l'Ext de tota la vida que no
> donava aquest greu problema.

De comparatives i opinions sobre aquest tema n'hi ha un munt.  Com que s'ha
donat la casualitat que mentre comentàveu aquest tema jo estava repassant un
article a LWN especialment informatiu, em permeto apuntar-lo aquí:

 Improving ext4: bigalloc, inline data, and metadata checksums
 http://lwn.net/Articles/469805/

Hi ha moltíssim de suc entre els comentaris, que són en part autors de les
pròpies implementacions en Linux i expliquen origen, història, coms i perquès de
cadascuna d'elles.

Pel que fa a mi, puc dir que porto un cert número d'anys amb ext3 (i a casa ja
amb ext4) i mai no m'he trobat amb cap corrupció, i això que guardo md5 (i sha1)
d'uns quants terabytes de fitxers grans i petits i abans de fer mogudes comprovo
la seva integritat.  Per mi, disposar d'eines provades amb discs del tipus
rescueCD o similars em dóna molta tranquilitat.

I tal com diuen alguns dels comentaris més assenyats a LWN, l'assegurança
sobretot te la dóna tenir memòria RAM de qualitat (ECC).

Per cada bona perspectiva que llegeixo sobre btrfs després me'n trobo una altra
que fa por, com aquesta:

 Atime and btrfs: a bad combination?
 http://lwn.net/Articles/499293/

Ferran