Com sobreviure en territori enemic? (a.k.a autenticació linux en entorns windows)

Hoola a tothom, feia molt de temps que no escrivia, però les llistes estan per
ajudar-se, no? doncs us demano consell:

Permeteu-me descriure-us la situació ipreguntar-vos per la possible solució.
Si no teniu ganes d'entrar en detalls excessius, crec que només amb una guia
general de per on tirar ja ho podré investigar jo sol.

Una petita empresa té una xarxa formada per un servidor GNU/Linux i uns
clients que són tots windows. El servidor actua de controlador de domini
windows gràcies al Samba, i tots els clients s'autentiquen contra ell. Fins
aquí tot normal  funciona bé.

La qüestió és que a instàncies meves ara aquesta gent introduirà a la xarxa un
client exclusivament GNU/Linux, perquè ja estan tips de bregar amb diversos
virus que han afectat regularment ordinador de secretaria, on hi ha la
comptabilitat i altres coses comunes. Aquest ordinador executarà també windows
en una màquina virtual per poder seguir usant els programes de comptabilitat,
però aquest fet és irrellevant pel què ens ocupa.

Una vegada descrita la situació, el nucli de la meva pregunta és el següent:
Com es pot aprofitar el sistema d'autenticació de windows (proveït pel Samba
del servidor) per tal d'autenticar també els usuaris de Linux? Quins paquets
cal instal·lar, i què m'haig de mirar, essencialment?

Gràcies de bestreta.

--
Cordialment,

Orestes Mas.