Re: com fer el simbol ∆

El Wed, 18 May 2011 20:07:40 +0200
casti <casti@sindominio.net> va dir:

>  Hola hubb!
>  El trianglet es la lletra delta grega (diria)
>  I l'apostrof de la l (que suposo es l(prima) el pots simular amb un
>  accent o un apostrof no?

Hola casti!

Sí, el trianglet és una lletra delta majúscula (ara sí l'he trobat al mapa de caràcters grec), utilitzada en càlcul vectorial com operador laplacià, a d'altres tipus de càlcul es fa servir la minúscula (δ). Però m'agradaria saber cóm escriure-la amb el teclat sense tenir que anar al mapa de caràcters del gnome.

En quan a la ela amb accent (ľ) no m'agrada la estètica de fer ela+accent (l') queda molt separada. I també m'agradaria fer-la amb el teclat (per això de ser més ràpid (i semblar-me a mi mateix més inteligent :)

Fa un temps (potser anys) vaig veure un post en aquesta llista que tractava un tema semblant, i veient que el friquisme de lletres és *algo* que es porta, doncs m'he dit que potser algú em donava una sol·lució.

Gràcies de totes maneres.

NOTA: Et feia a la plaça catalunya :) (que potser és a on hauriem de ser tots/es encara que ens pesin els anys :)

Ens veiem! i gràcies