Re: Assegurant l'accés SFTP

Bones,

El Monday 15 February 2010 23:02:31 vàreu escriure:
> quasi tots els atacs massius automatitzats
> sobre l'ssh fan els primers intents sobre root
> després poden provar admin, joe, peter i demés
> però si alguna vegada ho he vist a logs ataquen sobre tot a root
>
> tindre un login que no siga de diccionari, a l'estil jmperez
> trenca molt les proves sistemàtiques automatitzades que puguen haver

És cert que molts atacs comencen buscant l'usuari root, però els noms dels
usuaris no ha de ser informació privada/confidencial, sense anar més lluny
les direccions de correu són el nom de l'usuari, si amagues el nom de
l'usuari... com li envies correus?
No, no, l'usuari no és informació sensible, no ho és el "jmperez" ni
el "marc.olive" (serà el meu? doncs clar!) ni el "root". La informació
sensible és la contrasenya, i segur que no encerteu la meva ni la de root ;-)

> personalment estic molt convençut de l'us del sudo
> i açò es una aplicació

Si ho uses a l'estil Ubuntu sense demanar la contrasenya al executar sudo
encara és més perillós que permetre entrades com a root, d'aquí a tenir virus
igual que tenen els windowzeros hi ha un pas molt petit (només cal que un
programador ho vulgui).
A més, si impedeixo entrades com a root, com agafo fitxers sensibles per SFTP?
no puc fer "sudo" desde el WinSCP ni desde el Konqueror o amb el Kate...

Crec que el que s'ha de tenir és una bona contrasenya (o no permetre entrar
amb contrasenya inclús, i usar claus DSA o RSA) enlloc d'amagar (de forma
enganyosa) els noms dels usuaris.

Però bueno, tot són opinions.

--

Marc Olivé