Re: vídeo - processament distribuït per xarxa

El Thu, 4 Feb 2010 21:05:00 +0100
hubble <hubble@telefonica.net> va dir:

> Hola,
>
> Últimament estic editant vídeo i necessito molta capacitat de procés. Com que compto amb un altra ordinador connectat per wifi amb 500KB d'ampla de banda), he pensat que podria posar-lo a treballar també.
>
> Estic fent servir lives per donar-li brillantor i *encodejar* el vídeo.
>
> La pregunta és per si em recomaneu algun paquet (o alguna pàgina) que pugui fer això, distribuir la carrega de treball entre el 2 ordinadors a l'hora de *remasteritzar* les imatges i *d'encodejar* els vídeos.

> [...]

Be, moltes gracies per les respostes, en agraïment explicaré les meves impressions si no us importa, aviso que es una mica llarg, així si no t'interessa que sàpigues que estas avisat.
Ja se com anomenar a aquesta funció, és el processament distribuït, res a veure amb el processament paral·lel (que també existeix però no és el mateix).

El dvdrip no em serveix per que el que jo tinc és un fitxer i vull fer-li cosetes als fotogrames (brillantor per exemple), i això no ho fa dvdrip, ell serveix per *ripejar* dvd's. Tot i així la possibilitat de muntar un clúster per poder encodejar més ràpid (processament distribuït) em sembla super-mega-perfecte, es més, tots aquests programes que han de compilar alguna cosa, haurien de tenir una opció com aquesta, un aplaudiment per dvd-rip, encara que no em serveix.

Altra opció que m'han sugerit és Media Encoding Cluster (http://codergrid.de).
Et baixes un tar.gz (per linux), el paquet d'uns 7MB serveix tan pel client com pel servidor. Amb usuari normal, descomprimeixes, tens un directori, executes un binari i l'ordinador es converteix en un servidor de encodejat multimèdia, accessible via web per administrar-ho. El mateix paquet serveix pels clients.
No he pogut fer gaire cosa, doncs la documentació està incompleta, excepte per arrencar el programa.
Si m'hagués funcionat fàcilment hagués estat la solució buscada, solament que vaig acabar abans la feina que tenia que no pas d'entendre com funcionava del tot.
De fet crec que quan facin un manual, serà una opció molt vàlida pel que jo volia, fer un processament distribuït per encodejament multimèdia.

La idea que més m'ha agradat és la de l'OpenMosix: amb un kernel especial, tens un sistema aparentment normal, però que pot distribuir processaments en xarxa amb d'altres ordinadors que tinguin el openmosix. Els ordinadors servidors i clients, poden fer-se servir com ordinadors desktop tranquilament mentrestant (be, suposo que el processador dirà alguna cosa).
La pega: que has de trevallar-te un kernel 2.4 amb pegats i coses aixi (una cosa que vaig deixar enrere fa uns anys ja). Entre lo del kernel i entendre el que eren les idees de processaments (distribuits i paral·lels) em va donar temps a acabar la feina i no em vaig posar amb el openmosix.

Els lives-cd's per muntar un clúster en xarxa (servidors i clients) de processament *paral·lel* semblen be per si tens uns quants ordinadors i una xarxa per a ells. No les he tastades d'arrencar-les en una VM, doncs els processament paral·lel no era el que buscava. Semblen fàcils d'utilitzar, però això sí, no tens el teu pc per treballar. La pelican es hpc amb línia de comandes. I la parallelknoppix és amb un escriptori kde/xfce o algo així.

Be, afegiré que em vaig estalviar molt de temps aprenent a extreure un pista d'àudio d'un vídeo amb mplayer, editar-la i encodejar-la amb audacity i tornar-la a inserir sense variar el vídeo amb mencoder. Em va estalviar molta feina, quan les imatges no necessitaven retoc es clar.

Gracies a tots (no se si encara n'hi han totes, per si de cas també totes :)

apa,