L'Ubuntu no es vol connectar al router d'ADSL

Hola:

He instal·lat un Ubuntu 8.10 a un portàtil del meu cunyat, que tenia el
Windows XP absolutament destrossat pels virus. És un AcerAspire 1605LC que
deu tenir uns 5 anys, i no té Wifi.

L'Ubuntu funciona, però no es connecta a Internet. Ho he provat des del router
monopuesto Zyxel P660R-D1 RoHS i des del router WIFI Comtrend CT5361: el
primer està associat al portàtil, i funcionava normalment, i el segon és el
meu, que també funciona correctament.

He comprovat que a l'instal·lar l'Ubuntu, l'usuari que et permet crear no té
permisos per fer funcionar les connexions de xarxa i d'Internet, i els hi he
donat: res de res. Faig un ifconfig i em trova la eth0, degudament
configurada, però no hi ha manera de fer ni tan sols un ping al router... ja
no parlem de fer-ne un al meu ordinador! He obert els ports del router, i
tampoc funciona: faltaria potser obrir els ports del possible firewall de
l'Ubuntu? Com es fa?
--

Daniel Elias
Usuari de Linux nº 461584