Re: elive a eeepc 701

El Sat, 14 Mar 2009 02:11:40 +0100
Ricard Pradell <rpbsant@gmail.com> va dir:

> He provat la elive-compiz des d'un stick USB seguint els passos de
> l'amic hubble, i la veritat és que m'ha agradat, i molt. Vaig
> lobotomitzar un pendrive marca not'hifixis en el primer intent, un
> segon amb un kingston data traveler va tenir més èxit. La qualitat
> importa, sembla ser.
>
> Alguna cosa té aquesta elive-compiz que em toca la fibra.

Crec que tots els que hem tastat alguna vegada l'enlightenment (ja desde la seva versió 1.6 que es la que sempre ha vingut amb la debian que jo recordi) sempre hem quedat impressionats d'aquest *aspecte* tan hacker/tecki

> Volia
> preguntar a hubble com s'hi trova, quins possibles problemes hi pot
> haver en posar-li els repositoris de Debian,

La elive l'han feta amb repositoris de lenny:

[hubble@cigronet:~]$ grep "deb " /etc/apt/sources.list
deb http://us.repository.elive-systems.com lenny main elive drivers tests efl ports
deb http://us.debian.elive-systems.com/ lenny main contrib non-free

llavors és una debian en quant a la manera d'instalar paqueteria. Els sources.list de la elive tenen un bon grapat de paquets, personalitats per l'elive, pero paquets com els de debian.
Jo he fet la prova de afegir-li (a més dels que porta de elive) els de la lenny i tot funciona correctament excepte una cosa, l'assistent de connexió a internet, que perd el uid de root i llavors es fa més complicat, però l'he camviat pel wicd (mes maco :)  i solucionat. Això no vol dir que en un futur hi puguin sorgir incompatibilitats, per ara no les trobo.

> doncs trobo a faltar
> moltes coses en els de elive,

Crec que no l'has mirat gaire, elive ve preparada per a que facis cosetes, però ve lleugera, tu pots instalar-te tot el que vulguis dels seus repositoris, per exemple:

> com eines de desenvolupament,

Si no em dius cap no se quina dir-te, però que jo sàpigue que son: anjuta, bluefish, geany i suposo que moltes més, però jo no programo gaire a part del despertador.

> openoffice

aquest està al repositoris, jo no me l'he instalat (per ara amb l'abiword i el gnumeric m'ho faig suficientment bé) però són als repositoris de elive, suposo que serà la 2.4 (si vols el 3.x ja saps, debian experimental)
.
> i altres (potser openoffice no funciona amb la elive-compiz?). Quins
> repositoris em recomanes,

 lenny

> o testing? En fi, que agrairia que em
> pogués fer un resum de l'experiència fins al moment... és només bonic
> (extremadament bonic, he de dir) o és perfectament utilitzable com
> eina de treball?

Es un escriptori totalment funcional, no es una aplicació per a eeepc de jogina, sinò que es un sistema operatiu complert que el pots posar a una joguina com l'eeepc, però també a d'altres ordinadors més grans :)

Jo l'unica pega que l'he trovat per ara es la problemàtica càmara web. Solament la puc fer funcionar amb l'amsn i ahir fent una prova, una amiga em va dir que no rebia la imatge o sigui que tampoc funciona, encara que jo em veia. He provat d'altres programes, pero tots em peten  per *falta de recursos*, per ahi he trovat que hi ha una incompatibilitat del compiz de elive amb el funcionament de les aplicacions de webcam (encara que motion funciona be, pero no és el mateix).
I l'altra cosa es la poca potencia de la wifi comparada amb una atheros que tinc por ahi, però això no es culpa de elive (crec jo).

L'altra cosa que s'ha de polir són les opcions del grub per a que el boot sigui gràfic ja que no acaba de furular amb l'eeepc i si amb d'altres portàtils.
Polir lo del restore del grub (dirli a on es trova la swap) per a que l'arrencada sigui més ràpida i no faci un check del log del sistema de fitxers, que fa que trigui una mica més.

apa,

> Ricard

/ gpg --keyserver pgp.mit.edu --recv-keys 2E402485 \
\_________________________________________________ /
     \
   ~~    ~~
   Registered user num. 368051
   and did not take anything above.
------
1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 |41d