Re: netbooks

A Dissabte 07 Març 2009, hubble va escriure:
> SOLAMENT UNA MANCANÇA: no se fer servir la webcam. Solament se fer-la
> funcionar (be, és un dir) amb el amsn (ja veus tu per a que vui l'amsn :),
> he provat amb motion i sí, es veu, pero una interficie web serveix per a
> fotos, pero no per a veure estil video. El gqcam peta (no arrenca la camera
> ell sol),
> El chesse peta ell solet als pocs segons
> el camstream no ensenya cap imatge, ...
>
> Un bon manual de com fer aquestes coses m'estaria be si conexeu de cap. (el
> mmòdul és el de uvcvideo)

> [...]

El mòdul uvcvideo t'haurà creat un dispositiu de vídeo, suposo que
/dev/video0.

Suposo que ho fa amb els permisos adients.

En aquest cas, si vols fer streaming d'això, potser el millor programa és el
VLC (almenys és amb el que jo he obtingut millors resultats). Pots capturar,
transcodificar i fer streaming, tot en u. Es pot fer per línia d'ordres (fes
un "vlc -H |grep v4l2") i mira't les opcions de l'entrada v4l2, però això
potser et serà més útil emprar-ho quan hagis remenat una mica amb totes les
opcions. Mentrestant, també ho pots provar des de l'interfície gràfica del
VLC.

Al final, jo usaria una ordre d'aquest tipus:

vlc (opcions específiques del teu dispositiu de captura) --sout
'#duplicate{dst=display,dst="transcode{vcodec=mp4v,acode=mpg3,vb=512,ab=96,deinterlace}:standard{access=http,mux=ts,dst=192.168.1.2:1234}"}'

Evidentment, hauràs de canviar la IP de la màquina de destí, i usar els còdec
que tu vulguis. Però ALERTA!, no totes les combinacions de còdecs i/o formats
contenidors permeten streaming. Tindràs menys problemes si uses còdecs de
tipus MPEG encapsulats en fluxes de tipus TS (mux=ts).

Això del streaming és una ciència complexa...

Orestes.