Re: gestio de hardware en debian

A Divendres 25 Gener 2008 00:51, Manel BM va escriure:
> Tinc 2 disposituis amb problemes.
>
> El 1r, la impressora: Brother DCP 115C. he baixat els 2 paquets .deb(CUPS i
> lpr), els instal·lat amb dpkg  i seguit el procediment descrit a la web  (
> http://solutions.brother.com/linux/sol/printer/linux/cups_wrapper_install6.
>html) pero no funciona.Si envio un treball a impromir amb openoffice puc
> seleccionar la impressora i sembla que envii el treball a imprimir
> correctament pero res mes.
> <http://solutions.brother.com/linux/sol/printer/linux/cups_wrapper_install6
>.html>

Mira't aquesta pàgina
http://openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Brother-DCP-115C
segons la qual la teva impressora funciona "mostly"

No cal que instal·lis el cups ni l'"lpr" a través d'un .deb. Estan als
repositoris de debian i es poden instal·lar directament amb apt-get (de fet,
probablement ja venen instal·lats de sèrie).

Tot es redueix a escollir el driver correctament. Fes-ho a través de la
interfície gràfica del teu escriptori (kcontrol en el cas del KDE) o bé a
través del navegador accedint a http://localhost:631.

> El segon es amb la tarja de so.Tinc una PB Asus crosshair i el chipset es
> l'Nvidia 590SLI amb tarja de so integrada.El chipset no te drivers per a
> linux i la meva pregunta es si hi ha algun driver tipus generic perque
> pugui funcionar, ja que a la web del fabricant no hi han drivers per a
> linux  ni 32 ni 64 bits.
> He cercat una mica i he nomes he trobat això
> model de tarja de so : NVidia Corporation MCP55 High Definition Audio (rev
> a2)
> Els drivers lliures de Nvidia (inclosos al Kernel) només suporten chipsets
> [...]

No conec aquesta placa, però jo en tinc una de similar (00:04.0 Multimedia
audio controller: nVidia Corporation CK804 AC'97 Audio Controller (rev a2)) i
no tinc cap problema amb el so. Què et retorna l'ordre "lspci" en un terminal
(millor encara: "lspci -v" i enganxa només la part corresponent a la targeta
de so)

Orestes.