Soroll disc dur

Hola!

Al portàtil (Dell Inspiron amb un disc dur SATA) hi tinc un Windows XP i Linux. I una cosa que em té mosca és perquè el disc dur, mentre estic a windows ni se'l sent (em refereixo als capçals) i en canvi dintre de Linux fa sorollet (no gaire, però se'l sent, cosa que a Windows no).

Què pot ser? Les meves dues hipòtesi:

* Alguna opció de l'hdparm es podia canviar soroll per eficiència pot ser?
* O al tindre Linux als darrers cilindres, potser el capçal en aquella zona fa soroll?

Bones vacances!!

--
Andreu Bassols i Alcón
http://xarxa.eines.cat