compilar docks a fluxbox

Llegint el fil sobre fluxbox em va picar la curiositat i em vaig
decidir a provar-lo en una màquina P3 450 128 Mb a veure com es
comportava, i la veritat és que va força bé, raonablement ràpid allà
on gnome resultava excessivament mandrós, com si anés en java. Ja
posats a provar vaig intentar afegir-li algunes pijades, per donar-li
"vidilla" al auster fluxbox, com els docks de WM, però cada cop que
intento compilar-ne un acabo amb el següent missatge d'error després
del ./configure:

checking for X... no
checking for XShapeCombineMask in -lXext... no
The shape extension stuff could not be found in the X client libraries

Bé, X en tinc, no sé a què ve el "no"... en quant a aquest
XShapeCombineMask es tracta d'una funció de les X, com sembla per això
que he trobat a:
HMUG - Mac OS X / Darwin man pages
Current Directory → /man/3

XSHAPE(3)                      X FUNCTIONS                     XSHAPE(3)

void XShapeCombineMask (
           Display *dpy,
           XID dest,
           int destKind,
           int xOff,
           int yOff,
           Pixmap src,
           int op);

que no sé per què diu que no tinc. El resultat, és que no he pogut
compilar res de res. He provat tot el que he trobat sobre això a
internet, que no és gaire: instalar flex, instalar obscures
llibreries, posar no-sé-quin #include a main.c, etc, però res ho
soluciona. La gent que feu servir fluxbox, us heu trobat amb això?
Intueixo que busca si tinc les X a un lloc que no toca, potser amb un
simlink al lloc adeqüat...(i potser estic dient animalades...). En fi,
que un cop de mà s'agrairia, doncs ja m'he quedat sense recursos. Per
cert, utilitzo etch.

RPB