Re: Samsung ML-2010 a Debian Sid (SOLUCIONAT)

En primer lloc, totes les instal·lacions no han funcionat: el CD baixat de
Samsung i splix que recomanen a
http://openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Samsung-ML-2010 i el

Finalment ha funcionat http://localhost:631 i el PPD GDI al final de la plana.

A continuació volia usar des de la Debian una Epson EPL-5500 a una SUSE. El
KDE s'entestava a veure el CUPS de la SUSE i ignorar el meu. Ha fet falta
eliminar el paquet cupsys-client i el /etc/cups/client.conf.  Si quedava
aquest arxiu, KDE posava davant la SUSE.

Ha estat complicat trobar com fer que la SUSE veiés la Samsung a la Debian.
El port 631 apareixia com closed.  Ho he aconseguit modificant el listen
de /etc/cups/cupsd.conf:

# Only listen for connections from the local machine.
Port 631
Listen 192.168.0.2
Listen /var/run/cups/cups.sock

Fora el 'Listen localhost:631'

El Listen '192.168.0.2' no és necessari, amb el 'Port 631' basta.  Ha quedat
així després de proves vàries.  Primer tenia només 'Listen 192.168.0.2', cosa
que feia que el http://localhost:631 no funcionés, calia posar-ho
192.168.0.2:631 i per això he afegit el port.

Queda una cosa per afinar:  amb el PPD del CD de Samsung els marges de la
plana de proves del CUPS eren perfectes.  Amb el PPD GDI no, la cantonada
superior esquerra està massa alta i cap a l'esquerra.  M'agradaria deixar-ho
bé, estic cercant com.  Ho puc alterar amb els clients (KDE, OOo, Firefox),
però si està bé de fons, al CUPS, tot això que m'estalvio.

--
Benjamí
http://blog.bitassa.cat

.