m'he quedat sense consoles

Hola
M'he comprat un monitor LCD Samsung SyncMaster 203B per procurar-me
més espai vital, però tinc un problema. Al connectar-lo a la sortida
digital de la targeta gràfica (ATI X800), m'he quedat sense consoles
accessibles amb Ctrl + Alt + Fx. Si intento accedir a alguna, el
sistema es penja, no només les X, sino tot el sistema, al que no puc
accedir ni remotament amb ssh. Si la connexió és per la sortida
analògica, el que passa és que se'm reinicien les X i em torna al gdm,
o en ocasions també es penja tot.
De la mateixa manera, m'he quedat sense xawtv, doncs abans, al iniciar
aquest programa, em quedava a una pantalla en negre des d'on havia de
sortir amb Ctrl + Alt + F[1-6] i després tornar amb Ctrl + Alt + F7,
on el podia veure normalment. Ara, al iniciar xawtv, tot es penja.
Dedueixo que deu ser un problema que passa al canviar la ressolució de
la pantalla. He provat diverses opcions que he vist per internet
referents a portàtils amb problemes similars (pantalla negra, però
sense penjada total), afegint coses com:

Option "MonitorLayout" "LVDS,Auto"
Option "MonitorLayout" "TMDS,AUTO"

a xorg.conf, però sense èxit. Algú té el mateix problema?

RPB