Re: ripeixar un dvd

A Dilluns 13 Novembre 2006 09:11, Francesc Guasch va escriure:
> Hola, he estat mirant de passar un DVD original a un arxiu i
> no he trobat com fer-ho.
>
> He probat diferents packages, inclós he compilat el meu propi
> mplayer i les llibreries del dvdcsss, però res. Entre altres
> he provat això, alguns compilats, d'altres baixant el package:
>
> dvd::rip
> acidrip
> lxdvdrip
> dvdbackup
> drip
>
> Algú ha tingut alguna experiència amb èxit ?

És que el contingut dels DVD rarament ve amb un sol arxiu. Són un conjunt de
VOB's (Video Objects) cadascun dels quals acostuma a ocupar 1GB (deu ser una
herència de treballar amb sistemes de fitxers que no suportaven fitxers massa
grans).

Aleshores, quan fas un ripejat del DVD allò que obtindràs seran aquests VOB's,
els quals contenen TOTS els continguts: el vídeo+audios+subtítols.

Si vols obtenir un sol fitxer (típicament que hi càpiga en un CD de 700MB)
després del ripejat hauràs de recodificar el vídeo amb una compressió més
gran (p.ex. divx), escollir l'àudio que vols i, eventualment, eliminar els
subtítols. Després, generar el fitxer en el format que vulguis (avi, theora,
matroska...)

De les eines que esmentes algunes (p.ex. dvdbackup) només et fan part de la
feina (ripejat en aquest cas) i d'altres (dvdrip) són "scripts" en Perl que
encadenen uns quants programes per produir el resultat final.

Altres eines (p.ex. mencoder) et poden fer la feina en una sola línia, però
has de tenir certa experiència en entendre tots els paràmetres que
necessiten.

Jo alguna vegada que ho he fet he usat el dvdrip, però al començament et pots
fer un embolic perquè té massa paràmetres a escollir. Darrerament el que vaig
fer va ser ripejar el DVD, encadenar tots els VOB (amb "cat" a sac) i usar
gtranscode (que és un front-end senzill per transcode) per passar el resultat
a un AVI.

Orestes Mas Casals
Universitat Politècnica de Catalunya
Linux User 285092  http://counter.li.org