Re: Ajut amb l'exim4

El Diumenge 09 Abril 2006 12:02, Pau Tallada Crespí va escriure:
> Bones,
> Crec que els servidors SMTP tota la vida han funcionat sense autenticar,
> per això és que tenim el problema de l'SPAM. Jo suposo que malgrat has
> posat el teu nom d'usuari i la teva contrasenya, realment no s'autentica,
> no els fa servir.

Quan funcionen així, sense autentificar, només accepten correu per les comptes
locals, però no accepten correu des de qualsevol lloc cap a qualsevol adreça.
Alguns proveïdors (que dónen IP's) permeten l'enviament a qualsevol lloc i
sense autentificar però només de les seves IP's. Qualsevol altre cas és un
ferm candidat a anar a parar a alguna llista d'open relays.

El problema de l'SPAM ve de molts llocs, però també ve pel fet que no és
possible saber si el "sender" és realment l'autèntic "sender". S'està mirant
certes coses, com el SPF (Sender Policy Framework) que permeten donar una
mica de confiança sobre el sender, només en aquells dominis que tenen
configurat el SPF.

Avui en dia, els SPAMmers no es preocupen gaire dels servidors SMTP:
Senzillament es curren uns virus amb un SMTP patatero propi (i mal configurat
en la majoria dels casos) i ale, a enviar txorrocents mails directament als
SMTP "finals".
--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona