Re: mhz portatil

A Diumenge 09 Abril 2006 23:46, francesc va escriure:
> bones,
> abans quan tenia una distro senzilla instalada a la portatil podia veure
> que el processador nomes treballava a 500-660mhz,
> nomes pujava als 1.500mhz quan algun programa demanava mes potencia,
> posem per cas el firefox quan carregava,
>
> pero ara sempre es amunt els 1500mhz, fins i tot encara que sigui al
> login kdm i encara no hagi entrat l'escriptori kde,
>
> quins serveis o demonis pot demanar tal potencia continua?
> com faig una cerca d'allo que demana tanta cpu?
>
> (amb 'top' no tinc prou per saber qui demana tanta activitat...)

> [...]

No té perquè ser cap procés concret. També és possible que et passi perquè 1)
el teu nucli no està compilat amb el suport per escalat de la freqüència del
processador, o no s'ha carregat el mòdul corresponent i 2) no has instal·lat
el paquet que permet controlar la freqüència des de l'espai d'usuari. Jo uso
"cpufreqd" al meu portàtil, però aixó és per Debian. Com que veig que uses
Ubuntu ignoro si aquests hauran fet un paquet específic pel seu nucli. Hauràs
de cercar.

Orestes.

Orestes Mas Casals
Universitat Politècnica de Catalunya