Re: OpenSSH

En/na Josep Molero i Puig ha escrit:
> [...]
> Si vaig errat, espero que em corregiu !!!
>
> Pel que he estat llegint, tenim
>
> a) SSH protocol versió 1
> b) SSH protocol versió 2
>
> Cada versió ofereix diversos mètodes d'autentificació.
> Alguns d'aquests  mètodes d'autentificació són més segurs que els altres,
> però entenc que es refereix només al moment de realitzar l'autenticació, no
> ?
>
> Pregunta)
> Suposo que, un cop establert el tunel tot deu ser igual de segur, no ?
> Vull dir que la informació que passa per el tunel ja va encriptada, oi ?

Sembla que és més segura la versió 2 del protocol que la 1.
La connexió s'encripta des del començament (password inclòs)

també pots fer ssh usuari@servidor

> Em contesta el següent (resumint-ho en català) :
>
> 	La autenticitat del servidor 'IP' no s'ha ñpogut establir.
> 	La clau RSA és xx:xx:xx:xx:xx:xx......:xx
> 	Estàs segur de que vols continuar amb la connexió  ?

Això t'ho diu perquè la màquina remota no és a la llista del fitxer
.ssh/known_hosts

La propera vegada que t'hi connectis ja no t'ho preguntarà. Si esborres
la màquina aquesta del known_hosts, la propera vegada t'ho tornarà a
preguntar.

> Li he dit que yes  i tot seguit m'ha demanat el meu password (el de la
> màquina remota, clar).
> Li he donat el password i ... cap dins !!!
> M'avisa de que el host al que m'he connectat (RSA) serà afegit permanentment
> a la llista de hosts coneguts.
>
> Pregunta)
> Un cop fet això, entenc que la informació entre les dues màquines està
> encriptada i és difícil que alguna eina (sniffer) pugui veure la informació
> ?

Correcte.

> Pregunta)
> La clau RSA que m'ha mostrat és la clau pública del servidor ?

Diria que és la del servidor, òbviament, però pots mirar els detalls al RFC:
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc4252.html