Re: AArrgh!!! Apunt a punt!

El Wed, Oct 05, 2005 at 12:15:40AM +0100, paucliment@ya.com  ens deleità amb les següents paraules:

> Ei,
>
> Ja he ficat la clau amb el 'iwconfig wlan0 key XXXX-XXXX-XX'.
>
> Ara puc fer ping al router, però no tinc eixida a la xarxa ...
> el /etc/resolv.conf té les DNS correctes:
>
> search
> nameserver bla.bla.bla.bla
> nameserver etc.etc.etc.etc

be, no se si ho sabras ja, pero el /etc/network/interface tb te paraules
clau com 'dns_nameservers' i 'dns_search', entre moltissims d'altres, per a
mes informacio:

- interfaces(5)
- http://www.debian.org/doc/manuals/reference/ch-gateway.en.html (apartat
  10.6)
- http://www.debian-administration.org/articles/254 (no l'he llegit)

de totes maneres, si es per una maquina que necessiti reconfigurar les
xarxes habitualment (un portatil, per exemple), jo he trobat una combinaci
oque funciona forc,a be i intenta integrar-se amb el potent sistema que
ofereix debian a traves de /etc/network/interfaces:

- waproamd: quan perd la connexio (o s'engega la tarja), escaneja xarxes i
  prova de connectar-se a la primera que trobi que hem configurat
  previament (habitualment nomes cal posar un fitxer amb la clau), sino es
  connecta a una qualsevol (crec que no dona preferencia a les no
  encriptades, cosa que estaria molt be)

- ifplugd: quan detecta senyal en una interficie de xarxa (connexio del
  cable o associacio a una xarxa wireless, possiblement gracies a
  waproamd), la configura amb les eines de debian, fent tb el contrari quan
  es perd la connexio

- guessnet: permet posar regles al fitxer interfaces que permetin comprobar
  certes condicions per activar una configuracio de xarxa concreta o una
  altra (segons si existeix una maquina, estem en una xarxa wireless amb un
  essid concret, etc)

per a configurar-ho i fer-ho rutllar tot junt, esta explicat a la
documentacio de guessnet (/usr/share/doc/guessnet)

i be, despres de donar-vos la tabarra amb la opcio que jo faig servir, a
veure si responc alguna pregunta :)

> Cal que mire alguna cosa?!?

doncs per veure on s'acaba la connexio, fes un traceroute a una maquina que
hi hagi a internet (a un dels servidors dns, per exemple)

> Gràcies una altra vegada.

apa!

--
 "And it's much the same thing with knowledge, for whenever you learn
 something new, the whole world becomes that much richer."