Re: D'INTERES GENERAL. Mesures antispam.

Jo faig servir el postfix com a MTA propi, el tinc prou ben configurat, i
força estricte, sobretot amb les restriccions de sender i de helo, i faig
servir llistes negres per a senders i clients. També uso spamassassin. No
m'acostuma a arribar gaire spam, com a molt 3 o 4 missatges al dia, que
l'spamassassin elimina en un 75% aproximadament. Estic subscrit a aquesta i
altres llistes de debian, i d'altres temàtiques. La lluita contra l'spam no
és en les llistes com aquesta, sinó en els MTA's que hi ha arreu. Si els
grans operadors (telefonica, wanadoo, hotmail, etc) no configuren mínimament
els seus MTA's, i vosaltres en fóssiu clients, està clar que poca cosa hi
podríeu fer. (curiosament, m'han dit que els de gmail s'ho han pres més
seriosament, tenen els MTA's prou ben configurats)

Però potser el problema més greu que hi ha actualment és que hi ha massa MTA's
que no accepten missatges a postmaster o a abuse, i quan hi ha problemes no
hi ha manera de fer-los-hi saber.

El Divendres 06 Maig 2005 12:44, Joan Sanz va escriure:

--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona