Re: Movilització universitària contra les patents de programari.

El dt 12 de 04 del 2005 a les 15:59 +0200, en/na Francesc Genové Muñoz
va escriure:
> Amb la legislació actual a la mà el que t'he dit és el que hi ha. No
> té més volta de full, és llei.

Actualment les lleis son armes de doble tall. Això és un handicap per a
alguns i una sort per a d'altres (en això és basen el professionals de
la llei, advocats, gestors, assessors...).

Normalment un article acostuma a ser condicionat en un altre article més
endavant en el codi. A més, els codis han de ser analitzats en conjunt i
no es pot donar per "dogma" el texte d'un sol artícle obiant-ne la
resta.

Un exemple és l'artícle que tu mateix has transcrit.
A la pàgina que comentes www.nosoypirata.com aseguren el següent:

3.Si bajas música o peliculas ¿sueles regalar esa música o peliculas a
un amigo/a?
Al no venderla no existe ánimo de lucro por lo cual , y según la Ley de
la propiedad intelectual :

"Una obra ya divulgada puede ser reproducida sin autorización del autor
cuando dicha reproducción se hace "para uso privado del copista" y
siempre que la copia no sea objeto de utilización colectiva ni
lucrativa."

Doncs aquí veiem la primera mostra d'utilització parcial no tant sols
del codi complert sinó del mateix artícle. No n'obtinc un lucre peró si
s'en està fent un us col·lectiu. Imagineu-vos la destrucció que podría
fer una companyia discogràfica si es dediqués a distribuir lliurement i
sense lucre la música de la seva competència.

Els jocs legals son realment divertits i complicats. Perquè la majoria
dels articles de les lleis amés d'ambigües, són replantejades,
retallades i fins i tot anul·lades en altres articles o codis (civils,
penals, constitucions...). El referèndum de la constitució europea va
portar molta cua per això.

> http://images.google.com/images?hl=en&lr=&safe=off&client=firefox&rls=org.mozilla%3Aca-AD%3Aunofficial&q=los+girasoles+van+gogh&btnG=Search
> El quadre té un preu, i molt car! Però tothom l'ha vist, i fixa't si
> fins i tot surten uns nens que l'intenten reproduir. Que són? Pirates?

A veure. En primer lloc les reproduccions (mai exactes) de productes
originals i únics com pot ser un quadre, SÍ que esdevé un delicte quan
es vol fer passar per l'original (falsificació / frau). Ara el plagi no
está tant ben regulat. A més el que fan els nens no es podria ni
catalogar com a plagi, ara, estic segur que exepcions com aquestes estan
contemplades en algún lloc.

Un dels problemes recents dels anti-pirateria es l'aparició de la còpia
digital de música (CD), a causa de la qual les còpies no perden qualitat
i es manté el 100% del original. A partir d'aquest moment és quan hi ha
hagut tots aquests moviments contra la pirateria. Amb els VHS i les
cintes de cassette no era el mateix... jjj
Miquel Olavarría Estrada