Re: Pen driver, camara, disc dur (USB)

A Dilluns 17 Gener 2005 20:39, Andreu N va escriure:
> No se molt d'açò, però em pareix que te que vore amb el kernel. Em sona
> que per defecte el kernel de la sarge no dona suport per a unitats ntfs.
> Ara bé, no sé si pots posar-li un mòdul o has de recompilar el kernel.
> De tota manera pel que se l'accés a unitats ntfs està en fase de proves.
> Pot ser podràs llegir el contingut però no escriure-hi. Jo intenti una
> vegada informar-me, però quan vaig sentir lo de recompilar el kernel em
> vaig asustar. Ara utilitze una ntfs menuda per a güindous i i dos fat
> per a dades.

Pel que comenta en Daniel el seu problema no ve per aquí, però ho explico
igualment (si dic algo incorrecte corretgiu-me).

La capacitat de llegir i escriure en el sistema NTFS la dona el Kernel
(després, que siguin accessibles o no serà cosa de la configuració). El tema
està en proves, però em sembla que únicament ESCRIURE, doncs amb els 2.6
(baixat per apt-get) en venen per defecte amb suport per lectura (i pel que
diu el Daniel, els 2.4 també), el que no ve activat (que si ho vols t'hauràs
de recompilar tu mateix el kernel) és el suport per escriure, que està en
fase de proves ja que et podries arribar a carregar els fitxers (per un
problema amb la informació referida al tamany, em sembla).

Per poder compartir arxius amb NTFS sense recórrer a solucions experimentals,
pots recuperar arxius de la unitat NTFS des de Linux, i des de Hase recuperar
els arxius amb alguns programes que ho permeten (un d'ells es diu algo així
com e2xplorer), que algun també té en mode experimental escriure a les
unitats ext3, però el que sí que suporten és la lectura.

salut
guillemBarba