howto subdistri debian

bones,

redacto aquest email pensant que el Lluis Gras segurament em podrà orientar donada la seva experiencia amb la Xarnoppix (magnifica!) de totes maneres segur q més gent en pot dir la seva.

ara fa un temps vaig enviar un email a la llista demanant com podia passar els paquets que em descarregava amb un ordinador amb ADSL a un altre ordinador (molt lluny) que nomes tenia connexio telefonica i per tant on NO volia connectar-me per baixar-m'els un altre cop.

llavors em vau donar com a solucio bona, lo del apt-zip pero te un inconvenient greu: en l'ordinador amb nomes telefon, cal fer un apt-update previ a la instalacio i si el repositori ha variat des de que vas fer el apt-zip, els paquets que et demana a la instalacio seran de versions mes noves que JA no tindras! A mes l'update *no* es menyspreable (15 min de connexio), i si mai em quedo en versions de paquets sense actualitzar, no els puc traslladar.

total, que ara el que vull fer es cremar-me de tant en tant un cd-repositori de tots aquests paquets (que obtinc amb << dpkg --get-selections > "/home/marc/conf/pkgs" >>) amb les versions que tinc instalades i les quals estan en alguna de les fonts fixes del meu sources.list o la cache de l'apt.

aixi en l'altre ordinador, nomes em caldria afegir com a font aquest cd i podria actualitzar sense cap tipus de conexio a internet i sense haver de resar per les consequencies del apt-update.

De pas, aixo tb em serviria per instalar debian en altres equips sense haver de passar per l'engorrosa tasca de la seleccio de paquets i de baixar-me els paquets que no estan a la distri principal (i.e. els no lliures com mplayer, acroread, w32codecs... i son una pila de megues!). Finalment, aixo tambe m'ajudaria a eliminar la meva creença de que debian no es possible sense banda ampla (malauradament no accessible a tothom en quant a preu en el nostre pais). Pero per aquest fi, em caldria fer aquest cd autoarrancable i que llances el debian-instaler; en altres paraules una mini subdistri...

Se que aixo es possible ja que les subdistribucions debian fan aixo mateix que dic jo, pero no tinc ni idea de com començar. Algu em pot orientar sobre quines eines fan falta i dirigir-me a algun howto que sigui bo???

Merci!!