sarge i palm tungsten

Hola
Com he estat bon minyó, m'han regalat una palm tungsten T5, que ve amb un CD
per al manejament i sincronització... però per Windows i MacOSX.
Personalment, hagués preferit la Sharp Zaurus, que ve amb Linux, però "a
caballo regalado..."
Em pregunto si hi ha algun paquet lliure per utilitzar-lo amb linux, amb les
mateixes funcionalitats (sincronització amb programes de correu i
organitzadors, ja sigui evolution o kontact). Tot el que he vist, són paquets
per Palm Pilot, que és un model de l'any de la mariacastanya (no he provat si
funcionen amb la tungsten, ho reconec). El fet de que hi hagi versió MacOSX
em dona esperances, perquè en el fons de tot, hi ha un *nix funcionant per
sota, no? Algú sap si existeix algún paquet d'aquest tipus?
I ja, per preguntar, hi ha versió openOffice per PalmOS? (o similars, sembla
que instal.lat en el model només tinc compatibilitat amb M$Office...)
Gràcies