Re: D'INTERES GENERAL. Mesures antispam.

L'ocultació d'adreces no és la sol.lució antispam. De moment, lo únic realment
efectiu és el verificar el helo + verificar el sender + SPF (Sender Policy
Framework) + verificar la inversa del client.

Problemes:

* HELO: Telefonica (per exemple) te un helo pèssim: acaba amb .isp:
May  9 16:30:48 email postfix/smtpd[32005]: NOQUEUE: reject: RCPT from
stress.telefonica.net[213.4.129.135]: 450 <XXXXX@telefonica.net>: Sender
address rejected: unverified address: Address verification in progress;
from=<XXXXX@telefonica.net> to=<YYY@ZZZ.com> proto=ESMTP
helo=<tnetsmtp2.mail.isp>

* Verificar sender: Molts programes envien mails root@domini.tdl,
www-data@domini.tdl, i aquestes adreces no acostumen a existir.

* SPF: Pocs són els dominis que publiquen el SPF (gmail.com ho fa, però no pas
telefonica.net)

* Inversa del client: Us podeu trobar amb força clients que no tenen resolució
inversa. Per exemple, vilaweb.com i els seus subdominis.

No es pot pretendre de refusar als que tenen els MTA's refusats, ja que sempre
et diuen "doncs amb el meu hotmail ho rebo bé".

El Dilluns 09 Maig 2005 16:31, Lluis va escriure:

--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona