Re: sobre seguretat

On Sat, Oct 23, 2004 at 02:02:17PM +0200, xavi wrote:
> 0. Que pot passar si algú acconsegueix entrar

Faran servir el teu servidor per a enviar spam, o per a difondre el cuc
que t'està atacant.

> 1. Quines eines es poden usar per a veure si ha entrat algú, per
> monotoritzar els accessos...

nessus, etc?

> 2. Tinc un router amb protocol NAT i tots els ports tancats exepte els que
> uso, ssh, smtp, imaps. Necessito posar un firewall software al server??
> iptables ??

Bàsicament, assegura't d'estar al dia amb les actualitzacions de
seguretat, i utilitza passwords que no estiguen en diccionaris per als
teus comptes. Inhabilita els comptes d'usuari que no utilitzes, no
permetes entrades remotes com a root, etc.

--
Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/
jordi@sindominio.net     jordi@debian.org     http://www.sindominio.net/