Re: Necessita Debian un lobby de pressió?

Sento que la paraula "lobby" hagi pogut influir de manera determinant aquest debat. Em referia simplement a organitzar-se per a aconseguir un objectiu. La pròpia comunitat Debian s'organitza per a aconseguir el manteniment d'una distribució GNU/Linux de primera qualitat, i a efectes pràctics actua com a grup influent que planta cara a projectes empresarials de gran volada.

El que preguntava en veu alta és si la comunitat Debian hauria d'organitzar-se també o no per a influir en el fet de que les distribucions que vagin penetrant als organismes públics estiguin basades en Debian.

La pregunta a més va sorgir d'aquest fet que comentava de passada: els desenvolupadors Debian catalans volien "interceptar" el conseller per a proposar-li que provés aquesta distribució, i si el conseller hagués dut el portàtil a sobre i els hi hagués deixat un quart d'hora l'hi haurien muntat. Això és organitzar-se per a aconseguir un objectiu (aka fer lobby), i el que els hi vaig comentar quan el conseller ja havia marxat sense Debian ni res és que possiblement l'estratègia que havien plantejat no era la més efectiva per a aconseguir el seu objectiu (que la Generalitat conegui Debian i l'adopti).

Personalment estic d'acord en el plantejament d'en Josep Monés: primer estàndards i segon programari lliure, el que sigui. Al capdavall, gràcies precisament a aquests mateixos desenvolupadors tenim eines que, per exemple, permeten migrar de RedHat a Debian amb (gairebé) un sol clic. ;)

Això no treu que depèn de com bufi el vent ja m'ensumi el dia en que RedHat i Suse i Sun Java Desktop comencin a ser instal·lades a organismes públics pel fet d'haver guanyat estudis preliminars i concursos adjudicats (gràcies a pressions legals exercides) i llavors a llistes com aquesta algú posarà el crit al cel. :)

El que haurien de fer és prohibir això que hagis de comprar un Windows
per collons preinstal·lat quan compres un ordinador. Això seria més bona
mesura que 1000 declaracions d'intencions. Imagino que això dependrà
d'Europa, però...

Potser per a prohibir sí cal Europa, però perquè a les botigues trobessis alternatives (ordinadors amb Linux preinstal·lat o maquinari sense programari instal·lat) no cal més que... demanda (i pressió).

Quim