com programar una auto-instalacio-upgrade que copii el sistema que tens instalat en un lloc a un altre????

bones a tothom, (disculpes pel titol, avui tinc nula capacitat de
sintesi...)

ara que ja tinc una flamant debian amb tots els paquets que necessito a
casa (gracies a uns DVD iso + apt-get upgrade's amb ADSL de moltes fonts
diverses)
tinc el seguent problema:

m'agradaria "endur-me" els paquets que he afegit sobre la instalacio amb
els DVD's inicials a un ordinador que tinc en un altre lloc on nomes
tinc modem 56K.
el primer que un pensa, es fer-se un DVD iso actualitzat amb els nous
paquets que m'he anat actualitzant pero ep! i el acroread, i el java, i
el flash, i les fonts de M$ ???  aixo no esta en la distri "oficial" de
debian i son massa coses (massa  Mb per tornar-los a baixar amb 56K de
connexio)

la meva idea inicial fou:
en el meu ordinador original (amb ADSL):
dpkg --get-selections > debian_backup1.pkg.lst

en l'altre ordinador:
dpkg --set-selections < debian_backup1.pkg.lst
apt-get update
apt-get dselect-upgrade
apt-get dist-upgrade
apt-get upgrade

pero clar, aixo es pot fer si abans he copiat tots els paquets que no
tinc en el DVD iso, a l'altre ordinador i no se com fer-ho

jo vaig fer la ""txapussa"" de copiar tot el que tenia en el
/var/cache/archives en un cd, i en l'altre ordinador abocar-ho tot, pero
clar: en el l'altre ordinador no sap que aquest paquets existeixen ja
que no te cap referencia a ells en el sources.list i no puc instalar-los
(ehem...vaig fer un dpkg -i * i em vaig carregar el sistema ...)

total, que no se fer una cosa tan simple com hauria de ser "un
repositori local" que s'actualitzi en la meva maquina connectada amb
ADSL i em pugui endur a l'altre ordinador per actualitzar-lo.

algu em pot ajudar?

la idea es que amb copiar els .deb nomes no es suficient per afegir-ho al sources.list i cal crear un fitxer "Packages".
hi ha alguna utilitat que ho faci *automaticament*?
he mirat: dpkg-scanpackages pero no m'aclaro pq tinc una col·leccio de
paquets a actualitzar de llocs molt diversos: testing, unstable, contrib
i no se com configurar el ditxós "override file"

vinga merci