Re: sarge instalacio problematica...

> algu em pot donar algun cop de ma i solucionar alguna
> pregunta  existencial de les que formulo?

hola tu mateix t'has donat la sokució, solament que no la
has investigada:

la comanda xf86cfg si l'executes sense cap paràmetres
trevalla amb unes X's llençades, pero és molt normal
tenir problemes amb ell, sobre tot quan treu unes finestres
mes grans que el montor XD,

per contra, fent servir la mateixa comanda pero amb opció:

queguaposoy@maquina #  xf86cfg -textmode

sortira un front de ncurses (menus en entorn consola) amb el
que podras configurar les X's mes facilment que amb les
comandes que has dit avans.

Una cosa, cada vegada que vulguis fer algun canvi, estas
obligat a esborrar el layaut que tenguis configurat, osigui
si modifiques el ratolí, la tarja, els screens, sempre
primer has de borrar el layaut i tornar a fer un de nou,
però desprès de configurar el que volies canviar.

apa,

8-)