compatibilitat versions ext2?

acabo d'entrar nou a la llista, salutacions a tothom

soc nou a la distri Debian pero em considero ja amb nivell mig en usuari/configuracio Linux...

estic migrant de Mandrake 9.2 a Debian Sarge i tinc problemes...

el primer d'ells ha arribat nomes començar l'instal·lacio:
jo tenia el /home en una particio "ext2" pq en el seu dia ja vaig
preveure que Debian igual encara no hauria adoptat ext3 el dia que
canvies...
pero el que no hauria previst mai es el que m'ha passat: en el moment
d'assignar punts de muntatge i fer les particions, el programa
d'instalacio em diu que hi ha errors en la meva particio ext2, quan aixo
es mentida! (des de mandrake he passat el e2fsck i me la detecta com a
"clean", fins i tot he fet e2fsck -f i res...)

em diu: "this ext2 filesystem has a rather strange layout. Parted can't resize this (yet)"
i despres em diu que no la podra usar si no arreglo aixo abans...

hi ha problemes de compatibilitat entre diferents versions de l'ext2 o es el programa Parted que no suporta alguna cosa??? alguna solucio possible que no sigui reformatejar i moure 68Gb q no se on ficar?

el meu es sistema:
i686,
SATA hd,
instalacio de Debian Sarge (testing) des de les imatges del servidor ftp
de Suissa (em va fer mandra instalar jigdo pq m'ho vaig baixar en una
maquina no meva...)

per cert, arrel d'aixo o d'altres coses, tenint en compte que tinc intencio d'usar programes bastant recents, m'aconselleu usar la versio unstable o testing? la Sarge es prou avançada? Jo nomes busco una estabilitat relativa (similar a Mandrake per exemple, que no es cap meravella i menys en KDE 3...)

apa merci per avançat a qui em respongui,

MarC (des de Barcelona, Gracia)