Re: USB memory stick

En/na Orestes Mas ha escrit:

On dt, 2004-06-01 at 13:31, Carles Company Soler wrote:
A Dimarts 01 Juny 2004 13:26, Quim Gil va escriure:
M'han regalat un USB memory stick i no acabo de trobar la manera
d'accedir a ell.
Normalment has de carregar el modul usb-storage i llavors hi pots accedir per /dev/sda1 o /dev/sdX1 (on x és a,b,c,...) i 1 és la primera partició. Normalment els has de montar com a vfat.

Au!

Només un detall que m'he trobat: Normalment usen un sistema de fitxers
VFAT però sense taula de particions (com un disquet, però de gran
capacitat). Això a mi em donava problemes en intentar accedir-hi des de
GNU/Linux i la solució que vaig trobar va ser crear-hi una taula de
particions amb cfdisk o similar, i després formatar-lo amb FAT.
Quins problemes?

El que expliques em recorda als discos magneto-òptics de 128MB i 640MB, que es podien formatar amb o sense taula de particions. A mi no em donaven cap problema, en tots dos casos. La qüestió era muntar el dispositiu adequat: /dev/sda1 en el cas de disc amb taula de particions, o bé /dev/sda en el cas de no existir la taula. Aquest darrer era, com bé dius, com un disquet, habitualment anomenat "superfloppy"...

--
Salutacions...Josep
http://www.geocities.com/SiliconValley/Horizon/1065/