Re: Sobre el 2.6 ( kernel, no GNOME :-) )

On Fri, Apr 09, 2004 at 04:51:53AM +0200, Albert Mora wrote:
> a) Cremar CDs:
> A tot arreu es diu que amb el 2.6 ja no cal que les gravadores de
> CDs/DVDs (jo només tinc la primera) emulin ésser dispositius SCSI, ja
> que aquest kernel les suporta de forma nativa. Ara bé, els programes que
> provo (cdrecord, bàsicament) per utilitzar-la continuen cercant a
> l'arbre de dispositus SCSI i tota la pesca. Algú sap com va la cosa?

El cdrecord de Debian/testing ja funciona amb dispositius IDE, i
el cdrdao també. En lloc de posar 0,0,0 (o el que sigui) poses
/dev/hdX i ja està.  Per exemple a /etc/default/cdrecord hi tinc:

#
# drive name    device  speed   fifosize driveropts
#
cdrom=          /dev/hdc -1     8m      ""

> b) Muntar dispositius USB:
> El que abans era
> mount /dev/sda1 /camera
> ara ja no és, ja que /dev/sda1 ja no existeix. I no sé com m'ho puc fer
> per poder guardar les fotos de la càmera (evitant haver de reboot-ar amb
> el 2.4), ja que tampoc el gnome-volume-manager em va (i no tinc cap
> feed-back per fer-ne un bug-report...).

Això no sé com va. Crec que el paquet hotplug ja ho fa tot
automàticament, jo quan enxufo l'escaner em diu (sense fer res)

hub 1-0:1.0: new USB device on port 1, assigned address 2
drivers/usb/image/scanner.c: USB scanner device (0x03f0/0x1005) now attached to usb/scanner0
drivers/usb/core/usb.c: registered new driver usbscanner
drivers/usb/image/scanner.c: 0.4.16:USB Scanner Driver

I ja funciona. Pots mirar a /proc/bus/usb a veure si detecta
alguna cosa o no.

--
ernest