Re: Actualització del kernel...

On Mon, 2004-03-08 at 02:04, Albert J. Mora wrote:

> Normalment, quan arrenca, la BIOS de l'ordinador printa el model de la
> CPU que detecta. Si no tens temps de llegir-ho, consulta directament la
> BIOS...

Merci... El mateix KDE ho diu en algun programa de configuració del
sistema (és un PII 350, així que suposo que cal posar un kernel per un
686, oi?)

> Això sembla. Ara bé, si vols un kernel 2.4, et recomano que instal·lis
> el paquet 'kernel-image-2.4-ARCH', que és un paquet que sempre apunta a
> la versió més recent del kernel 2.4, i no cal preocupar-se de les
> versions...

Això vol dir que quan surti una nova versió del 2.4 em canviarà la que
tinc? Jo tenia entès que un canvi de kernel no és la cosa més senzilla
de fer (per això encara estic amb pors), però potser canviar de
sub-versió (de la 2.4.16 a la 2.4.18) són canvis menors. És així?
D'altra banda tinc entès que ara ja hi ha els kernels 2.6 i no sé si
això vol dir que deixaran de sortir noves versions dels 2.4. Ja posats
tampoc sé si, com he d'actualitzar-me el sistema, millor posar-me un 2.6
directament (és inestable? dona problemes?).

També he llegit per ahí que hi ha la imatge i, després, els headers, que
sembla que cal tenir si en un futur vull "afegir un modul". Puc
instal·lar també els headers? és recomanble/necessari que ho faci?

Gràcies a tots i disculpeu la pluja de preguntes!

Pd.: algunes respostes a preguntes anteriors que he anat trobant:

Allò de que no em permetia com a usuari normal apagar la màquina
(shutdown) em sembla que era cosa de xdm (amb el gdm o el kdm es pot fer
des del menú de login, i, de fet, amb el kde 3.2 es pot fer d'un menú a
dins de l'entorn gràfic). Així que no té res a veure amb els runlevels
(que encara no he pogut esbrinar les diferències grosso modo entre els
runlevels gràfics). Per canviar de gestor d'entrada a les X es fa fent
(dpkg-reconfigure $gestor_d_entrada , on el gestor d'entrada pot ser
gdm, kdm o xdm, si els tenim instal·lats...)

Sobre lo d'esbrinar quin hard té el meu ordinador (que em vau dir allò
de mirar la partició windows o posar el knoppix), encara no ho he fet,
però també me n'he enterat que hi ha uns programes de linux que fan una
autodetecció... els provaré a veure el què perquè el knoppix no el
tinc...

--

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser
útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la