modems a linux

vaig a usar linux també a casa i necessite comprar-me un modem

se que tradicionalment els interns(winmodems) no han funcionat i els externs si vaig llegir que hi ha interns que funcionen i me resulten més interesants pel preu i per evitar més trastos damunt la taula voldría que algú m'explicara que tinc que buscar per asegurar-me que funciones després si no pot ser intern que mediguereu com está el tema dels USB, supose que fàcol, no?

GRÀCIES