Re: debian

On Fri, Jul 25, 2003 at 05:22:59PM +0200, laupri@ono.com wrote:
>  Estic intentant aprendre a usar el que es l'emulador vmware, l'he ficat
> a win2k, i li he instal.lat dins d'ell una debian 3.0 woody, pero no puc
> accedir a la xarxa, supose pq no trobe els parametres de l'emulador q
> pertoquen.

Primer de tot: GNU/Linux ja és prou difícil (amb perdó :-) per
sí mateix. Instal·lar-lo en un emulador, encara que no he provat
mai, em fa l'efecte que potser és complicar-se una mica la vida
inútilment.

>  El cas es q em trobe amb una debian que no te X, que no te gairebé res,
> i a la qual no li puc instal.lar res usant el apt... em podrieu dir
> quins programes calen per començar a aprendre? manuals en castella,
> catala o frances?.

A la web de Debian hi ha diverses guies, algunes de les quals
estan traduïdes. El que segur que trobaras a Internet són guies
del tipus "Com instal·lar Debian en un Toshiba JGH3204" que a
vegades van bé perquè hi ha exemples o idees, però la majoria
són en anglès. De fet si no saps anglès, ho lamento, però ho
tens bastant negre perquè pràcticament tota la documentació del
programari està en aquest idioma.

Tampoc cal que ho instal·lis tot de cop. Jo primer sempre
instal·lo el "sistema base" ho configuro tot (xarxa, terminal...)
i després vaig instal·lant de mica en mica el que necessito
(LaTex, X11... ). Per desgràcia no conec cap lloc on expliqui com
fer això pas a pas, o sigui que has d'experimentar una mica pel
teu compte, i si tens algun dubte en aquesta llista segur que
t'ho sabrem resoldre :-)

--
Ernest Adrogué
eadrogue(at)gmx.net