colors a la consola

Hola, nins
Algu sap com configurar la consola per que la sortida de les comandes sigui en
colors? (ls, vi, etc...)
Resulta pràctic tant per editar en vi com per veure els tipus de fitxers amb
ls, per exemple. Tinc un parell de màquines amb Red Hat on això està
habilitat per defecte, però no sé com fer-ho amb Debian (ni com
deshabilitar-ho en les altres, en el cas de que m'en cansi... :-))

Per cert, ja tinc KDE en català... es tractava de carregar el paquet
kde-locales-ca (crec que es deia així), Jo creia que ja es carregava en
l'instal.lació  quan et demana per la local.lització, però no és així. Allò
només serveix per la consola (que de totes maneres, tampoc em va funcionar i
vaig haver de fer "dpkg-reconfigure locales" un cop tot instal.lat perque
funcionés). Gràcies per l'ajut.
Ricard