Fer paquets .deb

Hola,

m'estic plantejant fer un paquet debian del programari que estic fent he
llegit quelcom de documentació, però estic una mica perdut.

Ara estic desenvolupant amb Kdevelop, i tinc entès que la nova versió portarà
una opció per fer un paquet debian defacto. La meva  pregunta, (que sobretot
va pel Jordi, que sé que és mantenidor ) és que implica realment ser
mantenidor d'un paquet de debian? És difícil? Jo no tinc ni punyetera idea de
fer scripts, ni res semblant, i no sé fins a quin punt s'ha de saber per fer
això.

Bé,
rebeu una cordial salutació.

Leo