Re: [TR] webwml/english/releases- correccions

On Thu, 12 Jul 2001, Antoni Bella Perez wrote:

> totes dues son correctes però "dues" em sembla més entenidor, ho canvio.

Home, *dugues* és una forma col·loquial de dir *dues* en algunes comarques
(no pas en totes) i no l'he trobada en cap diccionari.

> seria *d'altres*

La qüestió de l'ús de *d'altres*, *uns altres* i *altres* és complexa.

En aquest cas, com que no està en correlació amb el pronom feble *en*,
segons Ruaix (_Punts conflictius de català_ Ed. Barcanova, Barcelona
1989), la combinació *d'altres* només és bona (no pas obligatòria) sí
equival a *alguns altres*.

Si en la frase hi ha matís distintiu (equivalent a *uns de diferents*),
direm "uns altres"; si no, direm "altres".

> estem parlant de l'acció d'anumerar= posar el seu número corresponent

Al _Diccionari de la llengua catalana__ del IEC no apareix *anumerar. En
canvi

numerar  v. tr.  Marcar amb nombres successius (les coses d'una sèrie).
*Les cadires d'aquest rest encara no estan numerades*.

> nosañtres prevenim del perill vosaltres heu d'ésser cauts
> diccionari --> verb
> precaucionar= Prevenir a algú contra un risc o dany per tal d'evitar-lo.

D'acord, el verb apareix al DIEC, però la forma *precagut no és derivada
d'aquest verb ni té entrada al diccionari.

Salut

Carles Sadurní Anguita    |   es mentira que no tenga enemigos
isard@ctv.es              |   es mentira que no tengan razón