Depo Stok Yonetimi, Finansci Olmayanlar ve Yonetici Asistanligi

B i y m e d   E g i t i m   v e   D a n i s m a n l i k   H i z m e t l e r i

 Depo ve Stok Yonetimi
23-24 Subat 2013

Ofis Yonetimi ve Yonetici Asistanligi
23-24 Subat 2013

Egitimin Icerigi ve Amaci

Hatasiz depo ve stok yonetimi ile rekabette oncelik elde etmek. Planlama icin guvenilir envanter saglamak. Maliyetlerde stok maliyetleri ve stokm kayiplari nedeniyle olusacak olan sapmalara engel olmak.

Isletmeler icin onem arz eden ve maliyet merkezlerinden bir olan depolama ve depo yonetimini ele almayi amaclayan bu seminerde, bir depo insaasindan operasyonuna kadar ki gerek duyulacak her seyi kapsayan bir egitim olarak sunulmustur.

Bu apsaminda depo yeri secimi, depo ebatlari, raf sistemleri, istif makineleri (forklift, reachtrucks), barkod otomasyon sistemleri RFID, depo yonetimi kapsaminda depolamadaki surecler, mal toplama modelleri, envanter yonetimi, Sektorel bazda depo modelleri gibi bilgiler katilimcilari bilgilendirmek amaciyla sunulacaktir.

Egitimin Icerigi:

  • Depolama nedir? Neden gereklidir? Faydalari nelerdir?
  • Depo ve depocunun onemi
  • Depolamanin onemi ve isletme icindeki yeri ve diger bolumlerle olan iliskileri
  • Ogrenen organizasyon. KAIZEN’e giris
  • Sifir hatali stok yonetimi
  • Lojistik ve disiplin (dayanisma, ekip olma, sorumluluk alma, isi sevmenin onemi)
  • Guvenli calisma
  • Deponun ic organizasyonu
  • Depo bir maliyet bilesenidir! Depo neden bir gereksinimdir?
    • Stok plani (Stok Maliyeti, Stok Devir Hizi)
  • Depo yerinin secimi
  • Depo ic duzeninin hazirlanmasi ve etkin kullanimi
  • Depo maliyetlerinin irdelenmesi ve verimlilik hesaplarina giris
  • Depo degerlendirme olcutleri. Etkin depolama islemleri
    • Aktarma standartlari
    • Hacimden yaralanma standartlari
    • Performans ve kontrol raporlari
    • Maliyet planlamasi
    • Maliyet tasarruf yontemler
  • Depo verimlilik esaslari ve hesaplari
  • Stok maliyetleri ve maliyet dusumunun saglanmasi icin ipuclari
  • Adresleme teknikleri
  • Mal hareket sekilleri
    • FIFO-LIFO
    • KAIZEN ve KANBAN. Kartla mal hareketi. JIT Modeli.
    • JIT’e farkli bir yaklasim
  • Depo projelendirme esaslari
  • Depolama sistemleri ve projelendirmedeki yeri
  • Depolama islemlerinde verimlilik hesaplari
    • Istif makinelerinin kullanimi, istif makinelerinin kullaniminda TPM’nin yeri. TPM’nin onemi
  • Arac gerec donanim secim esaslari ve bakimi
  • Temel depolama prosedurleri
    • Stok sorumlulugu
    • Sorumluluk analizi
    • Kabul proseduru
    • Sevkiyat proseduru
    • Depolama dokumanlar
    • Talimatlar
  • Bu prosedurlerin elektronik ortamda yapilmasinin pratik ve yasamsal faydalari
  • Bar kod uygulamalarinin elektronik ortamdaki onemi
  • Sifir hatali depo. Bu husus saglamak amacina yonelik teknolojik donanimlar
  • Malzeme kodlama sistemleri

Egitim Yontemleri :

Anlatim, ornek olaylar, tartisma, uygulamalar.

Egitimin Icerigi ve Amaci
Yoneticilerin sirdaslari ve islerini kolaylastirmak amaciyla omuz omuza calistiklari bu kadrolarin, yetkinliklerinin ve verimliliklerinin artirilmasi, kendilerinden beklentilerin farkindaliklarinin saglanmasi.

Kimler Katilmali

Yonetici Asistanlari ve bu isi meslek olarak yapmayi hedefleyen adaylari.

Konu Basliklari

  • TANIMLAR
    • Ofis
    • Yonetim
    • Yonetici
    • Asiste Etmek / Asistan
    • Sekreter
    • Sekreterlik mi? Asistanlik mi?: Biz Kimiz, Neyiz??
  • GEREKSINIMLER
    • Zaman Planlamasi ve Yonetimi
    • Is Yerinde Stres ve Stresle Basa Cikma…
    • Ofis Yonetimi Kavrami
    • Kisisel Kalite ve Imaj
  • ASISTANIN MASASI, OFIS DUZENI ve CALISMA ORTAMI
    • Asistanin Masasi…
    • Odasi
    • Dosyalama Sistemi
    • Belge Turleri: Nasil Gonderilir, Nasil Saklanir, Nasil Imha Edilir…
  • ILETISIM
    • “Iletisebilmek” Kavrami…
    • Soylemek…
    • Beden Dili Uzerine Kisa Kisa…
    • Asistanin Iletisiminde Gorgu ve Nezaket
    • Telefonla Konusurken…
    • Dinlemenin Iletisimdeki Onemi… Dogru Dinleme…
    • Verba Volant, Scripta Manent
    • Yeni Trend: e-mail
  • YONETICI NE BEKLER?
  • DEGERLENDIRME ve KAPANIS

Finansci Olmayanlar icin Finans Yonetimi
23-24 Subat 2013

Egitimin Icerigi ve Amaci

Esas isi finansal faaliyetler olmayip, finansal analiz, finansal raporlama ve mali tablolari anlayip yorumlamak isteyen orta ve ust duzey yoneticiler katilmalidir.

Kimler Katilmali

Ogrenim ve is gecmisi olmayan sirket yoneticileri, patronlar, sirket ortaklari ile girisimcilere temel finans bilgilerini sunmak, sirketlerde yonetim amacli kullanilan mali tablolar ve finansal rasyolar hakkinda temel bilgiler vermek amacini gutmektedir.

Egitim Icerigi:

  • Genel ekonomik degerlendirmeler

    • Reel – Nominal faiz

    • Serbest Piyasa Ekonomisi - Kapitalizm

    • Enflasyon- Deflasyon

    • Devlet- Banka iliskisi

    • Cari islemler dengesi-Dis ticaret dengesi

    • Devaluasyon

    • Sabit kur – degisken kur

    • Likidite

    • Makroekonomi - mikroekonomi

    • Guncel ekonomik ve finansal terimler

  • Finans kavrami

  • Finansin Isletmelerdeki Yeri ve Onemi

  • Geleneksel ve modern finansal yonetim anlayisi

  • Muhasebenin gelisimi - Muhasebenin bolumleri

  • Mali Tablolar

    • Bilanco

    • Varliklar

      • Donen Varliklar

      • Duran Varliklar

      • Borclar

        • Kisa Vadeli Borclar

        • Uzun Vadeli Borclar

  • Ozsermaye...

  • Gelir Tablosu

    • Gelirler

    • Giderler

  • Ozkaynaklar Degisim Tablosu

  • Nakit akim tablosu

  • Mali tablolarin birbirleriyle iliskileri

    • Gelir Tablosu

    • Ozkaynaklar Degisim Tablosu

    • Bilanco

  • Finansin fonksiyonlari

  • Finansal analiz

    • Neden ve nasil finansal performans olcumu

    • Karsilastirmali tablolar analizi (Yatay analiz )

    • Yuzde yontemi ile analiz (Dikey analiz)

    • Egitim yuzdeleri yontemi ile analiz (Trend analizi)

    • Oran (Rasyo) analizi

  • Karlilik

  • Likidite

  • Varlik kullanimi etkinligi oranlari

  • Finansal kaldirac (borclanma) oranlari

  • Pazar degeri ve oranlari

  • Finansal Planlama ve Denetim

    • Finansal planlama yontemleri

    • Finansal planlama asamalari

  • Butce ve Butce yonetimi

    • Butce denetimi

  • Stratejik Yonetim ve Balanced Scorecard (kisaca)

  • Fonlarin Saglanmasi

  • Fonlarin Yatirimi

  • Enflasyonun finansal kararlara etkisi

  • MULAKAT TEKNIKLERI EGITIMI
    27-28 Subat 2013

    • Is ve Gorev Tanimina Uygun Profilin Belirlenmesi

      • Bireysel Yetkinlikler

      • Is Bazli Yetkinlikler ve Tecrube

      • Iletisim Yetkinlikleri

      • Yonetsel Yetkinlikleri

    • Mulakat Planlama

      • Aday Arama Hazirligi

      • Basvuru Formlarinin Incelenmesi ve Secimi

      • Mulakat Yeri, Suresi ve Mulakat Katilimcilarinin Hazirligi

      • Adaya Aktarilacak Bilgilerin Hazirlanmasi

    • Mulakat Sorularinin Hazirlanmasi

      • Is Yetkinlikleri Sorulari

      • Kisisel Tanima ve Davranis Yetkinlikleri Sorulari

      • Yoneticiyle Uyum Sorulari

      • Departman Dinamiklerine Yonelik Sorular

      • Kurum Kulturune Uyum Sorulari

    • Mulakata Baslama

      • Adayin Karsilanmasi

      • Ilk Izlenimler ve Rahatlatma

      • Beden Dili

      • Tanisma ve Isinma Konulari

    • Mulakati Yonetme

      • Gerekli Aciklamalari Yapma

      • Sorulari Yoneltme

      • Ozgecmis Hakkinda Detay Bilgilerin Alinmasi

      • Mulakati Kapatma

      • Degerlendirme

    • Yetkinlik Bazli ve Davranis Odakli Mulakat Sirasinda Iletisim Becerileri

      • Mulakatcinin Oz Yonetim Becerileri

      • Hedef Odakli Mulakat Yonetimi

      • Mulakatlarda Sik Yapilan Iletisim Hatalari

    • Ise Alim Gorusmeleri / Uygulama / Video Cekimi / Analiz

    Sunum Teknikleri Egitimi
    2-3 Mart 2013

    Egitimcinin Egitimi
    7-8 Mart 2013

    Etkili Sunum Teknikleri Egitimi

    • Sunum Tekniklerinde Temel Ilkeler

      • Yetiskinlerde Dikkat ve Ilgi

      • Yetiskinlerde Dinleme ve Ogrenme Beklentileri

      • Gunduz Hayalciliginin Olumsuz Etkileri

      • Katilimcilarda Gunduz Hayalciligini Engellemek

      • Ogrenme ve Katilim Iliskisi

      • Ozetleme TeknikleriKatilimci Profilleri ve Hazirlik

      • Ihtiyac Analizi ve Ihtiyac Bazli Sunum Icerigi

      • Ekipmanlar ve Sunum Materyalleri

    • Sunum Teknikleri

      • On Hazirlik

      • Sunumun Gerceklestirilmesi

        • Etkili Acilis

        • Giris, Gelisme, Sonuc

        • Etkili Kapanis

      • Hedef Odakli Sunum Yontemleri

        • Bilgilendirme Sunumlari

        • Ust Yonetim Onay Sunumlari

        • Egitim Sunumlari

        • Motivasyon Sunumlari

    • Farkli Katilimci Tiplerini Anlama

    • Katilimcilarla Iletisim

      • Katilimcilarla Guven Iliskisi Kurabilmek

      • Aykiri Seslerin Bastirilmasi

      • Katilimcilarla Esit Mesafe Kurali

      • Kisisel Alani Korumak

    • Uygulama Calismalari

    Egitimde Temel Ilkeler

    • Egitim Nedir?

    • Yetiskinler Nasil Ogrenir?

      • Yetiskin Kimdir?

      • Yetiskinler Nasil Ogrenir?

    • Yetiskin Egitimi Ilkeleri

    • Ogrenme Duzeyleri

      • Yetiskinin Egitim Acisindan Ozellikleri

    • Cesitli Ogretim Yontemleri

    On Hazirlik ve Egitim Planlama

    • Egitim Ihtiyac Analizi ve Onemi

      • Egitim Ihtiyac Analiz Cesitleri

      • Egitim Ihtiyac Analizi Proje Adimlari

    • Egitim Amac ve Hedeflerini Belirlemek

    • Icerik Tasarimi ve Icerik Notlari

    • Egitim Ekipmanlari ve Salon Duzeni

      • Gorsel Araclar

      • Gorsel ve Isitsel Egitim Araclarinin Yararlari

      • Egitim Salonunun Duzeni

    Egitimcinin Isi ve Rolu

    • Egitim Icin Fiziksel Hazirlik

      • Katilimcilarla Ilgili Bilgi

      • Egitim Oncesi Odevler

      • Prova

    • Egitim Sunumunu Gerceklestirme

      • Etkili Acilis

      • Grubu Canli Tutma

      • Zaman Yonetimi

      • Etkili Kapanis

    • Farkli Katilimci Tiplerini Anlama

      • Profillere Gore Uygun Davranis Modelleri Gelistirebilme

    • Katilimcilarla Sozlu ve Sozsuz Iletisim

      • Katilicilarla Guven Iliskisi Kurabilmek

      • Aykiri Seslerin Bastirilmasi

      • Beden Dili

      • Katilicilarla Esit Mesafe Kurali

      • Kisisel Alani Korumak

    Dis Ticaret ve Operasyon Uzmanligi Sertifika Programi
    2 Marttan itibaren
    13-14Subat 2013
    ileri Derece Satin Alma Yonetimi Egitimi
    16-17Subat 2013
    Satis Becerileri Egitimi
    Isletme Butceleri ve Butce Kontrol Teknikleri
    23-24Subat 2013
    Depo ve Stok Yonetimi
    Finansci Olmayanlar icin Finans Yonetimi
    Ofis Yonetimi ve Yonetici Asistanligi
    Mali Tablolar Analizi
    27-28 Subat 2013
    Mulakat Teknikleri egitimi
    Dis Ticaret ve Operasyon Uzmanligi Sertifika Programi
    Insan Kaynaklari Yonetimi ve Yonetisimi Sistemleri Uzmanligi Sertifika Programi
    2-3 Mart 2013
    MS Project ile Proje Planlama
    Uygulamali Sunum Teknikleri Egitimi
    Satin Alma Yonetimi ve Teknikleri