Re: czy moj komp to pciagnie jak shasha grey???

On Sun, May 28, 2017 at 11:33:03AM +0200, Śpiewak Krzysztof wrote:
> witam

Hi!  This is an English-speaking list, and it's aimed at development only.
For questions about using Debian, you'd want to ask at
debian-user-polish@lists.debian.org.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Hej!  Na tej liście obowiązuje język angielski, i jest ona poświęcona
rozwijaniu Debiana, znacznie lepiej zadawać takie pytania na
debian-user-polish@lists.debian.org

> chce zapytac czy moja platforma uciagnie wasza paltforme?
> mianowicie :
> phenom II 945
> ram 8 GB

Jeśli chodzi o wymagania sprzętowe, systemy Linuksowe mają _ogromny_ zakres
— od największych superkomputerów do dość małych systemów wbudowanych.
Debian chlubi się byciem „uniwersalnym systemem operacyjnym”, jednak jest
nieco słabszy w skrajnych przypadkach — nasz zakres obsługiwanej pamięci
jest “tylko” od ok. 64MB do 64TB, w przypadku 64MB potrzebna jest
instalacja ręczna.  Graficzne środowiska wymagają więcej pamięci, sam mam w
kieszeni komputer z 256MB, lecz dla normalnych użytkowników radziłbym co
najmniej 1GB: sam system potrzebuje znacznie, znacznie mniej ale zwłaszcza
nowoczesne przeglądarki są strasznie pamięciożerne.

Sam Linux w rękach kogoś zaawansowanego potrafi więcej: kiedyś wszystko
działało ok na 4MB, jakiś magik próbował ostatnio okroić to do 1MB “lub
mniej”, a z drugiej strony właśnie weszła obsługa 64PB (a może 128PB, nie
czytałem uważnie).

> dwa dyski ssd i 1 hdd 500

Brak podanej jednostki?  Jeśli to 500MB (czyli dysk tak z roku 1995) to
starczy ale może być niewygodnie, jeśli GB (lub TB...), to wszystko ok.

> GTX 750 ti albo i bez ti
> mainboard ASRock

Jedne z najbardziej popularnych, bez problemów.

> [...]
> Bridge
> North Bridge	NVIDIA GeForce 7025 Nr rewizji A3
> South Bridge	NVIDIA nForce 630a Nr rewizji A2
> Procesor
> Nazwa	AMD Phenom(tm) II X4 945 Processor
> Podstawka procesora	Socket AM3 (938)
> Maks. szybkość procesora	3000MHz
> Całośc pamięci	Reported by BIOS
> Typ pamięci	DDR3
> Installed Memory	8192 MBytes
> Available Memory	8192 MBytes
> Channels	Dual
> Maksymalna pojemność	8192 MBytes
> Maksymalny rozmiar modułu pamięci	<16 GB(hybryda 2* 8 GB ddr 3 or ddr 2)>

Czasem są problemy ze sterownikami w przypadku dziwnych kart sieciowych
(zwłaszcza WiFi), ale karty sieciowe typowo sprzedawane z komputerami o
konfiguracji takiej jak ta powyżej są niemal na pewno obsługiwane.

Miał!
--
Don't be racist.  White, amber or black, all beers should be judged based
solely on their merits.  Heck, even if occasionally a cider applies for a