Re: Debian CD4 Fake

Another one asking about difference between 3.1r0 and 3.1r0a images.

On Tue, Jun 14, 2005 at 08:28:36PM +0200, uzza17@interia.pl wrote:
> Sciagam z jednego z waszych Mirrorów Debiana 3.1 r0. z server Polska:
> ftp.icm.edu.pl: Kompakt CD4 chyba jest uszkodzony bo juz drugi raz przy
> wartosci ponad 300 MB nie chce dalej sciagać.

Nie sądzę by była to wina Debiana. Możesz się skontaktować
z administratorem owego serwera lub spróbować ściągnąć z innego serwera.

> Mam jeszcze jedno pytanie. Z tego co czytam wersja 3.1 r0 jest aktualna
> stabilna wersja, to dlaczego wszystkie mirrory oprócz wspomianego mają
> tylko wersje 3.1 r0a ??? nie rozumiem tego

Aktualną stabilną wersją jest 3.1.
3.1r0 to nazwa obrazów, które ukazały się jako pierwsze. Z powodu małego
błędu prawie natychmiast wygenerowano obrazy w wersji 3.1r0a.
Nie ma co panikować, bo błąd jest naprawdę trywialny do naprawienia, ale
dość znaczący stąd zmiana.

W /etc/apt/sources.list po instalacji z obrazów 3.1r0 wpis dotyczący
aktualizacji związanych z bezpieczeństwem jest zakomentowany, a w dodatku
zamiast "stable" w tej linii znajduje się "testing". Należy odkomentować tą
linijkę i zmienić owe "testing" na "stable". To jedyna różnica pomiędzy
3.1r0 i 3.1r0a.

Na przyszłość proszę pisz na debian-user-polish lub na jakąkolwiek grupę
dyskusyjną, bo debian-project jest grupą angielskojęzyczną i dotyczy
zupełnie innych spraw niż ta, którą poruszasz.

pozdr,
fEnIo
--
  ,''`.  Bartosz Fenski | mailto:fenio@debian.org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
 : :' :       32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - w. malopolskie - Poland