Re: [RFR] po-debconf://postfix/tr.po

> Yeni eklenen mesajlarda postfix paket adı küçük harfle anılmış.
>
> Ben de paket adlarının küçük harf ile anılması gerektiğini düşündüğümden,
> eskilerini de küçüğe dönüştürüp bütünlüğü sağladım.

Bu değişiklik kafamı karıştırdı. Eğer özgün metinde Debian paketi olan
"postfix" ile upstream yazılım olan "Postfix"in ayrımına gidildiyse
çevirideki tüm postfix'leri tek tip yapmak doğru değil. Metne kısaca
göz attığımda bazı yerlerde yazılım olan "Postfix"ten bahsedildiği
belli oluyor fakat paket olan "postfix"i ayırt edemedim. Bu nedenle
şahsi fikrim böyle bir ayrım olmadığı, olayın basit bir özensizlik
olduğu yönünde.

Bu nedenle yeni metinlerde "postfix" kelimesinin neye dayanılarak
küçük harfle başladığını ve önceki metinlerin neden "Postfix" olarak
kaldığını maintainer'a sormadan hareket etmemeni tavsiye ederim. Bunun
cevabını almadan çevirideki tüm "Postfix"leri "postfix"e çevirmek
doğru değil.

Bu sorunun cevabından bağımsız olarak ise bütün "Postfix"leri
"postfix" yapmak zaten doğru değil çünkü bunların bazıları paket adı
değil programın adı. (örn. "Postfix version 3.0" açıkça Debian paketi
değil upstream yazılımdan bahsettiği için "Postfix" olarak yazılmalı).

Dediğin gibi paketten bahsettiği açık olan metinlerde "postfix"
kullanımı uygun olabilir, ama açıkçası ben hangilerinde paketten
bahsettiğini anladığımı söyleyemem.