Re: kdm 3.2.x AutoLogin'de sistem yerelini okuyamıyor

, Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr> yazılmış:

Merhaba,

* Osman Yüksel [2004-05-09 16:34:34+0300]
Sid altında kde/kdm kullanıyorum, ancak AutoLogin'de sistem yerelini
okuyamıyor ve Kde altında bir uygulama çalıştırılınca programlar
(takriben) C yerelinde çalışıyor. Normal girişte ise hiçbir sorun olmuyor.
/etc/kde3/kdm/kdmrc'den AutoLogin parametrelerini değiştirip
/etc/pam.d/kdm-np dosyasına
auth sufficient pam_permit.so
satırını (kdm'de AutoLogin'de ufak bir bug vardı bunun için böyle bir izin
gerekliydi) ekledim. AutoLogin gayet güzel çalışmaya başladı. Ancak bu
girişte sistem yereli yukarda da bahsettiğim gibi okunamıyor (ya da bana
öyle geliyor)
Ancak logout olup, kdm ekranından tekrar kullanıcı adımı ve şifremi
girersem veya AutoLogin'i hiç kullanmadan giriş yaparsam çok güzel
kullanabiliyorum.
Bir hata raporu göndermeden önce bu sorunla karşılaşan başka arkadaşlar
var mı diye bir sorayım dedim.

Bunun bir hata oldugunu dusunmuyorum.  Soyle anlatayim.  Ilk olarak IBM
AIX'lerde gorulen ve Debian tarafindan da kullanilan /etc/environment
dosyasi -uzerinde bazi tartismalar olmakla beraber- sistem genelinde
bircok proses tarafindan _ortak_ kullanilan ortam degiskenlerini iceren
dosyadir.  Bu degiskenlerden onemli bir tanesi de sistem yereli
LANG'dir.  _PAM uzerinden_ gerceklestirilen her turlu yetkilendirilmis
sistem girisinde (login) bu dosya okunarak sistem yereli ayarlanir.
Yaptigin ozellestirme (customize) bu otomatik sureci bozuyor.  Yani
sistemi ontanimli semayla calisacak halde biraktiginda boyle bir problem
olmamali, eger hala oluyorsa bu kesin olarak bir bug'dir.  Fakat
maalesef dunyanin kendi etraflarinda dondugunu dusunen ve i18n
sorunlarini anlasilmaz bir inatcilikla goz ardi eden bazi gelistiriciler
-daha fazla cumle kurarsam terbiye sinirlarini asacagim- bu anlattigim
basit semaya bile itibar etmiyorlar.  Bunun en tipik ornegi 'gdm':

	http://bugs.debian.org/133578

Bu adamin yere batasica Un*x hassasiyetinden dolayi "GDM ile sisteme
girdikten sonra Turkce kullanamiyorum" seklinde bu listede bile birkac
tartisma oldu.  Sadece bu sorun yuzunden language-env'e ekstra cop kod
eklemek zorunda kaldim.  Bu konuda benim ve diger insanlarin harcadigi
mesai ve eforun sorumlulugu bu adamin boynuna olsun.

Benim denedigim ve bildigim kadariyla KDM'de bu tarz bir sorun yok.  KDM
yukaridaki anlattigim semaya -siz bunu ozellestirmediginiz surece-
uyuyor.  /etc/pam.d/kdm-np dosyasina:

	auth       required     pam_env.so

satirini da ekleyerek PAM uzerinden yapilan giriste /etc/environment
dosyasinin okunmasini saglarsan bu sorun cozulecektir.

Selamlar,
kdm-np dosyasında zaten verdiğiniz satır öntanımlı olarak bulunmakta

dosya aşağıda
---
auth sufficient pam_permit.so
# /etc/pam.d/kdm - specify the PAM behaviour of kdm
#

# The standard Unix authentication modules, used with
# NIS (man nsswitch) as well as normal /etc/passwd and
# /etc/shadow entries.
@include common-auth
@include common-account
# Remove include common-password line for no password logins
#@include common-password
@include common-session

auth       required     pam_nologin.so
auth       required     pam_env.so
session    required     pam_limits.so
---

Kdm ile normal girişlerde bir sorun olmuyor, ama AutoLogin kullanınca
yereli kullanamıyorum.

--
www.sonsuzdongu.com