Re: [DICO] be verbose, tag, abort, stdin, stdout, pipe, signal, fork

* Çağatay Tengiz [2004-03-23 00:26:33+0200]
> be verbose : ayrıntı ver, ayrıntılı çıktı ?

Detayli (veya "cok detayli") bilgi ver

> tag : im ?

Baglama gore degisebilir.  Ben "etiket" karsiligini kullaniyorum
genellikle.  Fakat baglama gore "... imi" olabilir.

> abort : durdurmak diye geçiyor ama bana göre durudurmak tam anlamını
> vermiyor. Çünkü benim aborttan anladığım beklnenen sonucu elde
> edemeden durudurma. Önerisi olan?

Bu terimi de baglam'a gore degisik sekillerde cevirmek lazim.  Iptal
etme, durdurma, kopma gibi.

> stdin: stdG diye çevrilmiş ama olduğu gibi de bırakılabilir mi?
> stdout : stdÇ --> bkz. üst satır

Bence bunu oldugu gibi birakalim.

> pipe : veri yolu, yöneltme ?

pipe icin "veri hatti" olabilir.
piping icin "borulama" derim, yoneltme bence '>' islemini karsiliyor.

> signal : işaret, sinyal ?

sinyal

> fork : ?

ayrilma