Re: Sarge 19-Mayıs-2004

* Mehmet Türker [2004-05-22 16:31:46+0300]
> Kurulum ekranında hata göstermiyor ama 3. konsolda bu çıktı mevcut.

Yan konsollarda uyari veya hata mesajlari gelmesi dogal.  Bu mesajlarin
bir cogu fallback'ler sirasinda ortaya cikiyor.  Onemli olan Turkce
konsolun gercekten calisip calismadigi.  Ana menudeyken Turkce klavyeyi
secip "Bir kabuk calistir"a girerek deneme yapar misin?  Benim yaptigim
testlerde Turkce klavyeler sorunsuz calisti.  Unutmadan belirteyim.
Busybox'in oldugu 2nci konsolda Turkce karakterler tuslanabilir, fakat
_goruntulenemez_.  Bunun nedeni su: Kurulumun cereyan ettigi ilk konsol
framebuffer'in etkin oldugu 'bterm'dir ve bu konsolda C.UTF-8 sanal
yereli altinda unicode yazitipleri kullaniliyor, yan konsollarda ise
boyle bir durum yok.  Tabiatiyla kurulum sirasinda Turkce karakterlere
gerek yok, fakat Turkce klavye yerlesiminden beklenen davranisa gerek
var ([:/-] vb.  karakterlerin klavyede gorulen yerde olmasi gibi).  Ben
bu sarti biraz daha ileri goturerek ana konsolda Turkce karakterlerin
(tuslanmasina ek olarak) goruntulenebilmesini de istedim.  Bu tamamen
bir onur meselesi, sunca yildir Linux kurulumlarinda Turkce konsol
klavyelerin tuhafliklarindan bikmis birisi olarak :-)