Re: man sayfaları ve less

* Nilgün Belma Bugüner [2004-02-26 03:08:03+0200]

> Bu komutla ı, İ, ş, Ş, ğ, Ğ karakterlerini elde edebiliyor musunuz?
>
> Elde edilebiliyorsa da bu iyi bir çözüm değil, man.config ya da man-gb.config
> dosyasının içeriği ile oynamayı gerektirmeyecek bir çözüm lazım.

Katiliyorum.  Zaten bunu cozumden ziyade sorunun derinligini anlamak
icin yaptim.  Debian'da man yapilandirmasi /etc/manpath gibi bir
dosyada, fakat onlarla oynamak da guzel degil.

> RH için önerdiğim çözüm:
> export MANPAGER="iconv -f UTF-8 -t ISO-8859-9 | less -isr"
> alias man='LANG=tr_TR.UTF-8 man'
>
> Bu tanımlar yapıldığında RH üzerinde (less düzeltilmişse) tüm türkçeye
> özgü karakterler görüntüleniyor.

Debian'la gelen less'de kesinlikle sorun olmadigi kanaatindeyim.
Problemler man dosyasindan less'e (daha dogrusu pager'a) giden yolda
araya giren programlardan kaynaklaniyor bence ve bu problemler sizin
onerilerinize benzer yontemlerle cozulebilir gozukuyor.

> Bunu Erçin Eker'in yaptığı işlemi yaptıktan sonra tekrar dener misiniz?
>
> Eğer benim hazırladığım klavyeleri (trq.kmap, trqu.kmap) kullanıyorsanız
> UTF-8 için gereken ayarları Ctrl+Alt+8 yapar.
> ISO-8859-9 kipine dönmek için ise: Ctrl+Alt+9
> Buradaki 8 ve 9 harflerin üst sırasındaki tuşlar.
> Bu işlemi mc ya da X gibi bir uygulamanın alt kabuğunda yapmaMAya
> dikkat edin. Doğrudan login kabuğunda yapmalısınız.

Su an Istanbul'dayim, o yuzden vaktim yok demistim.  Donunce sanal
konsola da bakacagim.