Re: [RFR] po-debconf://cryptsetup-nuke-password/sv.po

On 8/3/23 21:04, Anders Jonsson wrote:

Såg nu att det rörde bifogade filer, där ser jag också åäö-problem än idag i arkivet.

Jag har experimenterat lite och kommit fram till att det förmodligen beror på hur webb-läsaren är konfigurerad när jag skickar e-post.

https://lists.debian.org/debian-lists-test/2023/08/threads.html

Det verkar som att allt ser bra ut om jag skickar genom Thunderbird (Test 2), förutsatt att bifogade filer ska synas i meddelandet på det sättet?

Om jag skickar genom MS Edge (Test1) ses po-filen som "binary data" istället för text.

Lösningen blir nog att använda Thunderbird istället för min e-posts webbsida, och på sikt ta mig an firefoxinställningar om jag känner mig inspirerad till det någon dag.

Allt gott! / Peter