Debians webbplats konverterad till Git

Hej!

Jag antar att det kommer komma ett tillkännagivande på engelska inom
kort, men numer byggs Debians webbsidor från ett git-förråd.

Detta gör det förhoppningsvis enklare för folk att hjälpa till.

Webbgränssnittet på Salsa hittar du på [1], och där kan du göra
Merge-requests där om det skulle önskas.

Jag skulle även acceptera patchar med hjälp av git-format-patch här på
denna sändlista, så kan folk här granska och jag kan importera dessa i
git-förrådet. Det skulle kunna vara smidigt om du inte har ett konto på
Salsa.

Och så klart - jag kan ordna så ni får direkt skrivåtkomst till
Git-förrådet, men det kommer jag inte att göra innan jag har granskat
ert arbete innan.

För att hålla översättningarna så konsekventa som möjligt, använd
termer från Debianordlistan [2]. Om det är någon term som borde finnas
i den listan eller som borde ändras, lägg till den eller ändra den (det
är en publik wiki), eller säg till här så kan jag eller någon annan göra
det.

Notera att de svenska texterna i princip _alltid_ skall vara en
översättning av den engelska texten. (Det finns undantag där den
engelska texten är en översättning från något annat språk, speciellt
under mappen international/ - men dom är inte så vanliga).

Mer information om hur webbplatsen är uppbyggd och hur man jobbar med
dem finns under [3].

1: https://salsa.debian.org/webmaster-team/webwml
2: https://wiki.debian.org/Debianordlista
3: https://www.debian.org/devel/website/

-- Andreas Rönnquist
mailinglists@gusnan.se
gusnan@debian.org

[Please don't CC me, if I mail to a mailinglist, I am subscribed to it.]