Re: apt

Daniel Nylander:

Jag har skickat in en uppdatering av översättningen för apt.

Det har inte blivit av att jag har uppdaterat den, det är så krångligt att få bzr att fungera, och att hålla på att skicka bugrapporter är jobbigt :-) Så det är fint att du fixar det! Under tiden håller jag dpkg uppdaterad.

Dels var det en ny sträng men jag ändrade även de fula "Väntar på
huvuden"-meddelandena som folk stör sig på (jag också). "Väntar på
rubriker" heter den nu

Jag brukar uppdatera "headers" med "huvuden", "rubrik" är "heading", men det kanske kan passa i det här fallet. Oavsett har jag inga starka religiösa åsikter åt något håll.

Förresten, om någon vill se över uppdateringen av dpkg-översättningen så går den att se här:

http://git.debian.org/?p=dpkg/dpkg.git;a=commitdiff;h=9b5eebb259cd074f0b175bdaeb60cf35397eb049

Jag har inte hunnit med att uppdatera manualsidorna än.

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/