Re: Please update debconf PO translation for the package fontconfig 2.4.2-1.2

Andreas Henriksson skrev:

> [...]

Du ska skicka in den som en wishlist mot paketet fontconfig.

> For anyone on the swedish translation list, please review/fix errors you
> find and send them directly to the fontconfig team (not me) or any
> update will probably miss the deadline.

Skicka alltid översättning för granskning INNAN du skickar in den.

Jag hittade en hel del felaktigheter/synpunkter.

G msgstr "Font-justeringsmetod för skärm:"
N msgstr "Typsnittsjusteringsmetod för skärm:"

G msgstr "Vänlige välj den metod som föredras för justering av
skärmrendering av typsnitt."
N msgstr "Välj den föredragna metoden för typsnittsjustering för
skärmrendering."

G msgstr "Välj 'Native' om du mestadels använder Bitstream Vera
(standard i Debian) eller någon av Microsofts typsnitt. Välj
'Autohinter' om du mestadels använder andra TrueType-typsnitt. Välj
'Ingen' om du vill ha suddig text."
N msgstr "Välj \"Native\" om du mestadels använder Bitstream Vera
(standard i Debian) eller något av Microsofts typsnitt. Välj
\"Autohinter\" om du mestadels använder andra TrueType-typsnitt. Välj
\"Ingen\" om du vill ha suddig text."

G msgstr "Aktivera underpixelritning för skärm:"
N msgstr "Aktivera underpixelrendering för skärm:"

G msgstr "Rita upp text vid en underpixelnivå gör generellt att det ser
bättre ut på platta skärmar (LCD) men kan visa färgavvikelser på
CRT-skärmar. Valet \"Automatisk\" kommer vara aktivera det om en
LCD-skärm hittats."
N msgstr "Rendering av text på en underpixelnivå gör generellt sett att
det ser bättre ut på platta skärmar (LCD) men kan visa färgavvikelser på
CRT-skärmar. Alternativet \"Automatisk\" kommer vara aktivera det om en
LCD-skärm har identifierats."

G msgstr "Som standard används bara konturtypsnitt av program som
stödjer fontconfig."
N msgstr "Som standard används bara konturtypsnitt av program som har
stöd för fontconfig."

G msgstr "Konturtypsnitt är typsnitt som skalas väl till olika
storlekar. Motsatsen, bitmappade typsnitt är ofta av sämre kvalitet.
Aktivering av denna inställning kommer att påverka den systembreda
standarden, denna och många andra inställningar för fontconfig kan
aktiveras eller deaktiveras på användarnivå."
N msgstr "Konturtypsnitt är typsnitt som skalar bra till olika typer av
storlekar. Motsatsen, punktavbildade typsnitt har ofta lägre kvalitet.
Aktivering av det här alternativet kommer att påverka den systembreda
standarden, denna och många andra alternativ för fontconfig kan
aktiveras eller inaktiveras på användarnivå."

G=gammal (din), N=ny (min)

--
Daniel Nylander (CISSP, GCUX, GCFA)
http://www.DanielNylander.se

"Jag tycker att det är väldigt osjälviskt av de där små djuren att offra
sina liv för att hålla andra djur varma."
		- Ginger Rogers till Gail Patrick iklädd päls